Ivanhoe

Regissör:Douglas Camfield
Utgivningsår:1982

Om Ivanhoe:

Filmatisering av Sir Walter Scotts klassiska riddarsaga om Sir Wilfred of Ivanhoe. Filmen utspelas på 1100-talet i England. Isaac av York blir räddad av en modig ung riddare som ger honom en häst och utrustning för att följa med Isaac till ett tornerspel.

Titel: Robin Hood - Prince of Thieves
Regissör: Douglas McGrath
År: 2002
Genre: Drama, Romantik
Nicholas Nickleby

Anthony Andrews, Sam Neill, Lysette Anthony, Olivia Hussey, John Rhys-Davies, James Mason, Michael Hordern, Michael Gothard, Julian Glover, Ronald Pickup, George Innes, Stuart Wilson, David Robb, Tony Haygarth, Philip Locke, Timothy Morand, Kevin Stoney

John Gay

Drama, Romantik, Äventyr

Storbritannien, USA
Diskussioner om Ivanhoe  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ivanhoe (386 st)
Albion (Anmäl)   21:13 1/1
så var det dags igen efter många års paus. man kan ju storyn utantill så det blir förstås inga wow-effekter precis men jag gillar filmen oförskämt bra ändå. T ex är karaktärerna rakt igenom ganska bra presenterade. och vilka ridderliga namn sedan: Front de Boeuf, Guilbert de Bracy, Brian de Bois-Guilbert. James Mason är också bra. Betyget blir en stark 4;a vid denna omtitt, dvs 4+
myslas (Anmäl)   17:09 1/1
Börjar starkt med det inledande tornerspelet som är väldigt bra gjort. Efter det är det ganska mycket upp och ner, skådespelarna gör det bra men manuset är lite för svagt. Hur som helst bra för att vara en TV-produktion och jag blev lite förvånad över hur mycket jag faktiskt gillade den nu när jag såg om den efter 10-15 års paus.
Zingostar (Anmäl)   24/10 2017
En klassiker. Iallafall för oss svenskar. Jag älskar att se denna varje år efter nyår. Men endast då.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
AndreaFurberg (Anmäl)   2/1 2017
okej såg bara lite i början och på slutet (det är jag glad för), men alltså Rebecka verkar vara den enda som hade känslor på medeltiden. Tack gud för judarna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ivanhoe