J. Edgar

Originaltitel: J. Edgar
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:2011

Om J. Edgar:

FBIs legendariske chef J. Edgar Hoover var fruktad och beundrad, hånad och aktad. Men bakom stängda dörrar dolde han hemligheter som skulle kunna ha ödelagt hans rykte, hans karriär och hans liv.

Titel: Milk
Originaltitel: J. Edgar Hoover
Regissör: Robert E Collins
År: 1987
J. Edgar Hoover

Leonardo DiCaprio, Armie Hammer, Naomi Watts, Judi Dench, Josh Lucas, Damon Herriman, Jeffrey Donovan, Ed Westwick, Zach Grenier, Ken Howard, Stephen Root, Denis O'Hare, Geoff Pierson, Lea Thompson, Gunner Wright, Christopher Shyer, Kaitlyn Dever

Dustin Lance Black

Drama, Kriminalare, Biografi

Recension J. Edgar

- Cerpico sätter betyg 3 och skriver:
Som alltid när ”Clintan” släpper en ny rulle så blir jag nyfiken och med filmer som The Bridges Of Madison County, A Perfect World och Gran Torino, i ryggen så är det svårt att inte bygga upp förväntningar. Men jag blev besviken. Storyn är tom och ointressant i allmänhet och eftersom Hoover själv varken är sympatisk eller särskilt spännande så blir det ganska snabbt trist. Filmen saknar också humorn som Clintan ofta träffsäkert prickar in i en annars allvarlig historia. Nej, den här gången gick det inte.

Recension av J. Edgar - Läs hela!

Diskussioner om J. Edgar  (0 diskussioner)
Kommentarer om J. Edgar (144 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Johan2006 (Anmäl)   21/6 2017
Funderade på 3:a eller 4:a. Det är en mycket välgjord film, men det är för lite "story". Det som bär är relationen till hans medhjälpare, särskilt till hans "partner".
Sarakin76 (Anmäl)   18/6 2017
Helt ok film men med mangler i manus. Hva skjer med Clintan?
widez (Anmäl)   5/5 2017
Ganska tråkig film.
gjoob (Anmäl)   2/10 2016
Intressant film om en intressant person. Sminket eller maskerna eller vad de nu hade på sig för att se äldre ut var ju däremot bedrövliga. Och DiCaprio var, som påpekats nedan, fel person för rollen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till J. Edgar
Se filmen