Jack Reacher

Originaltitel: Jack Reacher
Regissör:Christopher McQuarrie
Utgivningsår:2012

Om Jack Reacher:

När en ensam skytt tar livet av fem personer med sex skott pekar alla bevis på den person som polisen anhållit. I förhören har den misstänkte enbart en sak att säga: ”Hämta Jack Reacher!”.

Baserad på romanen One Shot av Lee Child från år 2005.

Titel: Jack Reacher: Never Go Back
Regissör: Gary McKendry
År: 2011
Genre: Action, Thriller
Killer Elite

Tom Cruise, Rosamund Pike, Richard Jenkins, David Oyelowo, Werner Herzog, Jai Courtney, Vladimir Sizov, Joseph Sikora, Michael Raymond-James, Alexia Fast, Josh Helman, Robert Duvall, James Martin Kelly, Dylan Kussman, Denver Milord, Susan Angelo

Christopher McQuarrie

Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension Jack Reacher

- August Dellert sätter betyg 3 och skriver:
Jack Reacher är det senaste passionsprojektet från Tom Cruise. Filmen är en lågmäld actionrulle i deckarstil som är baserad på en bok av Lee Child och lyfts av en hård men rättvis huvudkaraktär spelad av en Cruise i toppform. När en ensam skytt tar livet av fem personer med sex skott pekar alla bevis på den person som polisen anhållit. I förhören har den misstänkte enbart en sak att säga: ”Hämta...

Recension av Jack Reacher - Läs hela!

Diskussioner om Jack Reacher  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jack Reacher (260 st)
robert_akesson (Anmäl)   13:34 13/5
Föredömligt enkel historia med några hyggliga actionscener.
Pasi (Anmäl)   27/12 2018
Jag såg filmen idag, och när jag skulle betygsätta den inser jag att jag satt betyg redan 2015. Det säger väl allt antar jag.
Christofer (Anmäl)   11/11 2018
Det började hyfsat, men när manuset visade sig vara dynga så blev det inte alls vad jag hade väntat mig.
Olof_Gronlund (Anmäl)   7/8 2018
Bra actionscener måste jag säga. Men storyn känns bara igen, i samtliga filmer. Klassiskt handling och att saker ska nystas upp på detta sättet. Men Cruise sköter sig bra, känns som att man har plockat delar av olika filmer och satt ihop i en ny. Finns 100-tals filmer som är som denna, så inget speciellt, kommer vara glömd snabbt. Men den fungerar om ni gillar action.
Rele (Anmäl)   10/6 2018
En spännande action. Ok story, men boken är bättre. Jag ger en svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jack Reacher