Jackie

Originaltitel: Jackie
Regissör:Pablo Larraín
Utgivningsår:2016

Om Jackie:

En skildring av första damen Jacqueline Kennedys dagar efter mordet på hennes man, president John F. Kennedy.

Titel: Steve Jobs
Regissör: Noah Baumbach
År: 2014
Genre: Drama, Komedi
While We're Young

Natalie Portman, Peter Sarsgaard, Greta Gerwig, Billy Crudup, John Hurt, Richard E Grant, Caspar Phillipson, John Carroll Lynch, Beth Grant, Max Casella, Sara Verhagen, Hélène Kuhn, Deborah Findlay, Corey Johnson, Aidan O'Hare, Ralph Brown, Penny Downie

Noah Oppenheim

Drama, Biografi

USA, Chile, Frankrike
Diskussioner om Jackie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jackie (31 st)
labi (Anmäl)   05:52 13/2
Portmans överspel står i vägen för karaktären och filmen är dödligt tråkig.
Bomkia (Anmäl)   13:12 2/1
Portman är fantastisk men detta episodiska berättandet fungerar inte riktigt för mig, hade föredragit en strukturerad historia. 3a.
NoWireHangers (Anmäl)   6/12 2018
Blev lite förvånad, efter alla lovord från recensenter, att filmen var så seg och inte engagerade mer. Men upplägget funkar inte och sen är det såklart en utmaning att göra en film som engagerar om en person som är så totalt okarismatisk och ständigt låter som hon håller på att somna när hon pratar. Kan inte påminna mig om att jag sett någon video med den riktiga Jackie-O innan men efter att ha kollat lite på Youtube verkar ju Portmans insats ganska träffsäker, men därför också väldigt tråkig.
KyLLo (Anmäl)   6/11 2018
Portman anstränger sig för att hela tiden försöka efterlikna Jackie på rösten, vilket blir fruktansvärt tillgjort och distraherande. Det hade blivit bättre om hon bara hade pratat normalt. Och om nu regissören eller någon annan tyckte att rösten var så viktig hade de kunnat välja skådespelare efter röst istället.
supermancover (Anmäl)   3/10 2018
Portman är väldigt skicklig, men det lyfter aldrig och allt är ganska platt och den är så himla långtråkig att jag inte kan sätta annat än tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jackie