Jackie Brown

Originaltitel: Jackie Brown
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:1997

Om Jackie Brown:

Jackie Brown är en medelålders flygvärdinna som smugglar pengar från Mexiko till Los Angeles åt vapensmugglaren Ordell Robbie. När poliserna Ray och Mark ertappar henne med $10,000 i kontanter och kokain i sin handväska erbjuder de henne en deal för Ordell mot hennes frihet.
Se filmen på CDON

Regissör: Spike Lee
År: 2002
Genre: Drama, Kriminalare
25th Hour

Pam Grier, Samuel L Jackson, Robert Forster, Bridget Fonda, Robert De Niro, Michael Keaton, Michael Bowen, Chris Tucker, Lisa Gay Hamilton, Tommy 'Tiny' Lister, Hattie Winston, Sid Haig, Aimee Graham, Ellis Williams, T'Keyah Crystal Keymáh

Quentin Tarantino

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Jackie Brown

- ea1234 sätter betyg 2 och skriver:
Jackie Brown (Pam Grier) är en flygvärdinna på ett lågprisbolag vilket flyger mellan Mexiko och USA, men detta arbete är bara en täckmantel för att kunna hjälpa den ökände gangstern Ordell (Samuel L Jackson) med att smuggla pengar över gränsen. Men när hon går över gränsen blir hon tagen av två poliser som mot att hon hjälper dem att sätta dit hennes arbetsgivare (Jackson) ska de se till att hon slipper...

Recension av Jackie Brown - Läs hela!

Med i listor: Filmer flest filmtipsare äger
Diskussioner om Jackie Brown  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jackie Brown (574 st)
päronanton (Anmäl)   15/8 2018
Alltså, ja, en skön rulle med underbara karaktärer! En galen historia! Samuel L.Jackson är otroligt skön i denna rulle!
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Tarantinos sämsta
FabianBom (Anmäl)   10/10 2017
så mycket fel i denna kalkon rulle som gör de botten, den enda jag hyllar i filmen är michael keaton, resten suger som fan.
Ful_fisk (Anmäl)   21/5 2017
Ungefär som jag mindes den; intressant hur väl man minns en film man såg för säkert tolv år sedan. Ungefär som i fallet Django Unchained blir de långa dialogscenerna lite segare i en rak och strukturerad intrig vilket gör upplevelsen lite mindre njutbar än i de mer abstrakta Pulp Fiction och Inglorious Basterds. Men även ifall filmen hade kunnat ha ett starkare driv är detta klart trivsamt att kolla på hela vägen. Snyggt och skönt. Inte Tarantinos bästa, men långt ifrån hans svagaste också.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
En lite mindre våldsam Tarantino-film. Den är mer nertonad och konventionell än hans tidigare filmer, inget som sticker ut på Tarantino vis. Men så är det ju inte han själv som författat filmens original historia. Sevärd är den trots allt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jackie Brown