Jade Warrior

Originaltitel: Jadesoturi
Regissör:Antti-Jussi Annila
Utgivningsår:2006

Om Jade Warrior:

Tusentals år före vår tid dödas en krigare i Kina. Hans önskan om att få återförenas med sin älskade går ändå i uppfyllelse - dock i nutida Finland. Filmen är en kombination av kung fu och det finländska nationaleposet Kalevala.

Titel: Hero
Regissör: Mark Mylod
År: 2005
Genre: Drama, Komedi
The Big White

Markku Peltola, Tommi Eronen, Zhang Jingchu, Cheng Taisheng, Krista Kosonen, Elle Kull, Dang Hao

Antti-Jussi Annila, Petri Jokiranta, Iiro Küttner

Action, Äventyr, Fantasy

Estland, Finland, Kina, Nederländerna
Diskussioner om Jade Warrior  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jade Warrior (56 st)
_Night_ (Anmäl)   9/12 2011
Är detta ännu en av många "sparka/hänga i snören över hustak filmer oxå? Vågar inte se den pga min ångest sen jag såg Crouching Tiger, Hidden Dragon.
Robkiller (Anmäl)   15/10 2011
Finsk/kinesisk film som är rätt rörig och osammanhängande. Regin är bra, skådespelarna är ok, men handlingen och filmen isig är väl ingen höjdare. Den får godkänt och regissören har med den här och även hans nästa film visat att han definitivt vet hur man gör film, förhoppningsvis får han tag i något bättre manus och mer budget framöver dock.
Ola_Schubert (Anmäl)   10/1 2010
Nä, min tidigare svag fyra i betyg måste vara min värsta betygsmiss någonsin: Visst, filmen är orginell, ja, men så är även den svenska "Storm", och den fick en stark tvåa i betyg. Vilket jag också sänker "Jarde Warrior" till. För båda filmerna är i grunden fåniga.
Blotsven (Anmäl)   6/11 2009
Bra foto och stabila insatser av skådespelarna. Storyn är dock lite för tunn och dåligt genomarbetad vilket resulterar i ett dåligt berättartempo.
Earthbind (Anmäl)   22/8 2009
Rickard, jag kunde inte se dig? Var du stunt double till "svarta masken" i början? =)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jade Warrior