Jag älskar dig - En skilsmässokomedi

Originaltitel: Jag älskar dig - En skilsmässokomedi
Regissör:Johan Brisinger
Utgivningsår:2016

Om Jag älskar dig - En skilsmässokomedi:

Östermalm. Marianne 44, med två tonårsbarn, har levt i ett konventionellt, sexlöst äktenskap med advokaten Gustaf på tok för länge. Hon bestämmer sig för att skiljas. Eller separera. Eller åtminstone provseparera... Gustaf förstår ingenting, de är ju bortbjudna

Christine Meltzer, Björn Kjellman, Rodolfo Corsato, Thomas Hanzon, Martina Haag, Nour El-Refai, Sven-Bertil Taube, Anita Wall, Maria Kulle, Philip Zandén, Mirja Turestedt, William Spetz, Saga Samuelsson, Anton Forsdik, Samuel Meidal, Eric Saade

Johan Brisinger, Martina Haag, Mikael Södersten

Drama, Komedi

I Love You - A Divorce Comedy

Sverige
Diskussioner om Jag älskar dig - En skilsmässokomedi  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jag älskar dig - En skilsmässokomedi (14 st)
produr (Anmäl)   4/11 2018
Tråkig "komedi om ointressanta personer som jag inte orkar bry mig om
Ima_Tree (Anmäl)   3/11 2018
Satan vad dåligt! Det här är svensk filmproduktion från sin sämsta sida!
KyLLo (Anmäl)   2/5 2018
Det känns som att det är samma handling i praktiskt taget alla nya och halvgamla svenska relationskomedier. Handlingen och rollpersonerna gillar jag inte ett dugg. En del är rent av irriterande. Däremot är det en del miljöer och skådespelare som jag tycker är sevärda. Flera skämt som funkar också. Och då är jag inte 40 ännu, vad jag vet. Däremot kan jag tänka mig att det är lite typiska Stockholmsskämt, som kanske inte går hem i alla delar av landet.
lundabo (Anmäl)   20/3 2018
Trodde iaf den skulle vara rolig. Var väldigt långtråkig.. man kanske måste vara 40+ för att uppskatta den?
Christofer (Anmäl)   14/1 2018
Behövde en barnvänlig frukostfilm med familjen, hade annars inte valt detta. Visste med 100% säkerhet att det skulle vara skräp. Det var tyvärr ännu värre än jag trodde. Kjellman gör bort sig själv fullständigt med sitt överspel, dialog och manus var pinsamt och slutscenen vidrig. Nour tillhör ju bottenskrapet av kändisar och även övrig casting var kass.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jag älskar dig - En skilsmässokomedi