Jag är ingen ängel

Originaltitel: I'm No Angel
Regissör:Wesley Ruggles
Utgivningsår:1933

Om Jag är ingen ängel:

Mae West spelar varietéstjärna och Cary Grant en playboy som hon vill fånga.

Cary Grant, Edward Arnold, Mae West, Kent Taylor, Gertrude Michael, Gregory Ratoff, Ralf Harolde

Mae West, Lowell Brentano

Komedi, Romantik, Musikal

Diskussioner om Jag är ingen ängel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jag är ingen ängel (7 st)
Tonti (Anmäl)   13:25 25/3
Kul att West är en manusauteur och allt, tycker det märks att karaktären inte är nåt påfund av en studioboss utan en gedigen persona. Fast helt absurd naturligtvis, vilket är kul. Väldigt rolig dialog. Lite lamare mot slutet kanske men verkligen underhållande.
dr_Robert (Anmäl)   14/7 2015
Handlingen kan sammanfattas i en halv mening och karaktärerna är ändå grundare, men West levererar ett större antal underhållande oneliners. "When I'm good, I'm good. When I'm bad, I'm better". Hennes "sexiga" struttande gångstil inbjuder också till skratt. @BRYANT PARK
Astrojacob (Anmäl)   24/3 2013
Statue of Libido! En ganska usel film med flera olika scenarie, men Mae what a woman! Whola Lotta Woman var långt före sin tid när det gällde kvinnlig macholook. Hennes säregna gång som var hennes trademark skulle nog få Monty Pythons "silly walk" att bli avundsjuka. Filmen? hehe, rätt usel, men kul med en ung okänd Cary Grant som en av hennes hundra lovers. Jag ger en knapp Fyra för denna Primadonna Grand de Luxe. Ren filmhistoria.
lottes (Anmäl)   27/2 2013
En femma om man betänket att den är inspelad 1933, men jag nöjer mig med en fyra. Den osannolika kombon Cary Grant och Mae West funkar ganska bra, Grant är läcker som alltid och Mae West den första feministen på film - en knock-out!
Mikka (Anmäl)   26/4 2012
Nja, första halvan tycker jag är riktigt dålig faktiskt och jag kommer inte alls överens med Mae West. Efter det börjar den dock bli intressant och andra halvan är både rätt bra och rätt så rolig. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jag är ingen ängel