Jag reder mig nog

Originaltitel: Jag reder mig nog
Regissör:Maria Weisby
Utgivningsår:2003

Om Jag reder mig nog:

Astrid är en kvinna som snart fyller 50 år. Hon har nyligen förlorat sin man Lennart och även sin älskade svärmor Alma. Astrid är en kvinna med stort frihetsbehov. Efter makens död konfronteras hon med sina skuldkänslor över att inte ha kunnat älska honom och ge honom den kärlek som han tyst bad om. Innan hans död blev hon också förälskad och inledde ett hemligt förhållande med en gift man. Baserad på Gerda Anttis roman med samma namn.

Bergljot Arnadottir, Stina Ekblad, Ralph Carlsson, Sara Arnia

Kortfilm

Sverige

Recension Jag reder mig nog

- weng-weng sätter betyg 2 och skriver:
Gerda Antti skrev romanen med samma namn och nu har den blivit film, men bara i novellformat. Det kan tyckas lite märkligt att försöka klämma in en pass lång text på så lite tid på duken, och kanske är det också därför som den här filmen har en lite hopplockad känsla med både hål och hack. Det handlar Astrid, spelad av Bergljot Arnadottir, som blir stående som enda arvinge (främst till ett stort...

Recension av Jag reder mig nog - Läs hela!

Med i listor: Norrbottens filmdagar 2004
Diskussioner om Jag reder mig nog  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jag reder mig nog (8 st)
Christofer (Anmäl)   6/1 2007
Totalt meningslös. Punkt slut.
XenoMorph (Anmäl)   31/8 2004
Inte ens sevärd.
Pons (Anmäl)   31/8 2004
Boken tiltalade mig inte speciellt. Den var dock inte dålig. Filmen är kass.
HaTeViXeN (Anmäl)   31/8 2004
riktigt dålig om man läst boken, inget stämma ju, jag förstår ingenting!
Eeler (Anmäl)   30/8 2004
sevärd, inte mer
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jag reder mig nog