Jag saknar dig

Originaltitel: Jag saknar dig
Regissör:Anders Grönros
Utgivningsår:2011

Om Jag saknar dig:

Tina och Cilla bor i Piteå och är 14 år gamla. De är enäggstvillingar och identiskt lika men olika som personer. På mammas födelsedag rusar tvillingarna iväg för att hinna med skolbussen. Då inträffar katastrofen. Cilla blir påkörd och dör. Det är som om Tinas halva jag försvinner. Med det blir samtidigt startpunkten för Tinas omtumlande väg till ny självinsikt. Baserad på romanen "Jag saknar dig, jag saknar dig!" av Peter Pohl och Kinna Gieth från 1992.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Naomi Foner
År: 2013
Film nr.: 102013
Very Good Girls
Titel: Naruto: The Movie - It's the Snow Princess Ninja Arts Book!
Originaltitel: Daikatugeki!! Yukihime Ninpoujyou Dattebayo
Regissör: Hayato Date
År: 2004
Genre: Anime
Naruto: The Movie - It's the Snow Princess Ninja Arts Book!

Erica Midfjäll, Hanna Midfjäll, Thomas Hanzon, Birthe Wingren, Ola Rapace, Tom Ljungman, Ludvig Nilsson, Agnes Blåsjö, Mikael Ersson, Basia Frydman, Måns Herngren

Anders Grönros

Drama

I Miss You

Sverige, Finland
Diskussioner om Jag saknar dig  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jag saknar dig (115 st)
Gordyal (Anmäl)   18:47 15/6
Svenska ungdomsfilmer är något av en guilty pleasure för mig, även när de är kassa (som de oftast är). Men någon jävla måtta får det nog ändå vara. Den där Anders Grönros är säkert jättesnäll och duktig på en massa saker, men när det kommer till regi så är han en riktig klåpare. En stor del av alla repliker är enormt krystade, och inte blir det bättre av att de oftast levereras på fel sätt och med usel timing. Jag gillade två scener väldigt mycket (begravningen och en mot slutet), och normalt sett brukar det räcka för en tvåa i betyg. Men när resten är oförlåtligt klen så blir det en etta i vilket fall. (3+/15)
Rai (Anmäl)   26/3 2018
Har inte sett hela filmen. Jag orkade helt enkelt inte!!!
Tsurugi (Anmäl)   4/1 2018
Jag fick rysningar vid mer än ett tillfälle för att det var så pinsamt. Systrarna var extremt irriterande och osympatiska. En lavin av irritationsmoment gjorde att jag var nära att sluta titta efter ca 20 minuter. Huvudrollsinnehavaren verkar tro att skådespeleri innebär att skrika och stirra och inget annat. Fick tydligen goda omdömen från en hel del håll när den kom ut vilket inte speglar väl på svensk film. Sämsta svenska ungdomsfilm jag har sett med råge.
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016