Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren

Originaltitel: I Still Know What You Did Last Summer
Regissör:Danny Cannon
Utgivningsår:1998

Om Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren:

Ett år har gått sedan en mördare jagade Julie och dödade hennes vänner. För att försöka gå vidare i livet efter det som hänt, har Julie flyttat till Boston. Hon kan ändå inte glömma sitt förflutna. Lyckades de verkligen döda fiskaren Ben Willis? Och hur kommer det sig att polisen aldrig hittade kroppen? För att försöka glömma allt, åker hon tillsammans med några vänner på en resa till sol, sommar och vita sandstränder. Men resan blir rena mardrömmen. Inten nog med att en orkan härjar, även en välbekant figur kommer tillbaka och med honom ond bråd död…

Titel: Jag vet vad du gjorde förra sommaren
Originaltitel: I Know What You Did Last Summer
Regissör: Jim Gillespie
År: 1997
Genre: Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium
Film nr.: 2041
Jag vet vad du gjorde förra sommaren
Titel: I'll Always Know What You Did Last Summer
År: 2004
Genre: Komedi, Thriller, Skräck
Film nr.: 19380
Club Dread

Freddie Prinze jr, Brandy Norwood, Jennifer Love Hewitt, Mekhi Phifer, Muse Watson, Jeffrey Combs, Jack Black, Jennifer Esposito, Bill Cobbs, Matthew Settle, John Hawkes, Mark Boone Junior

Trey Callaway

Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Skräck Top 50
Diskussioner om Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren (344 st)
Rai (Anmäl)   21/10 2018
Jösses botten!!!!
Nalleman (Anmäl)   19/8 2018
Nja känns bara som ett försök att mjölka mer pengar ur ett gammalt koncept.
Jaganatha (Anmäl)   14/4 2017
Cash in-uppföljare på teenslashertrenden under 90-talet med dum titel som garantistämpel för dålig kvalitet. Det är svårt att att skilja dem åt, men detta är alltså serien med en envis fiskargubbe som vägrar dö och som har specialiserat sig på att stalka en stackars tjej och hennes kompisar, vilka alla har oturen att dö först. Jason Voorhees framstår nästan som helt logisk vid en jämförelse.
Stygga-Vargen (Anmäl)   27/9 2016
Inte lika bra som ettan men betydligt bättre än trean.
Tatty (Anmäl)   7/6 2016
Spännande och bra men gillade första filmen lite bättre. Annars är båda lika bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren