Hjärtat

Originaltitel: Hjärtat
Regissör:Fanni Metelius
Utgivningsår:2018

Om Hjärtat:

En film om intimitet, sexualitet och en relation som tar slut. Vi följer ett ungt par, Mika och Tesfay, under 156 veckor. Från att de träffas till långt efter att deras relation tagit slut. Filmen berör normer kring sex och kärlek hos unga vuxna idag.

Fanni Metelius, Ahmed Berhan, Leona Axelsen, Daniella Mir, Suzanne Reuter, Samuel Edwards, Emil Brulin, Josefin von Zeipel, Halima Handulleh, Love Lagerberg, Claes Hartelius, Ester Simonsson, May Jamani, Alexander Salzberger, Kristoffer Malmsten

Fanni Metelius

Drama, Romantik

The Heart

Sverige
Diskussioner om Hjärtat  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hjärtat (4 st)
callusis (Anmäl)   19:11 27/3
Uschlig!
JD (Anmäl)   22:44 1/3
Det är upplyftande att se en kärleksfilm som faktiskt handlar om kärlek.
myslas (Anmäl)   20:31 5/1
Jag kan uppskatta hantverket av Metelius här, det mesta känns autentiskt. Det är bara inte min typ av film och därför blir det heller inte ett högre betyg.
Doddedronten (Anmäl)   25/9 2018
5+ för Fannis insats, som både manusförfattare, regissör, huvudrollsinnehavare och klippare. Tonträffen i skådespelet är suverän och imponerande. Fångar vankelmod och självtvivel väl. Berättelsen blir lite seg och enahanda, kanske för att jag inte tillhör målgruppen.