Jagad

Originaltitel: The Fugitive
Regissör:Andrew Davis
Utgivningsår:1993

Om Jagad:

En framstående och respekterad kirurg vid namn Richard Kimble blir oskyldigt dömd för mordet på sin fru, Helen. När hans fångtransport kraschar våldsamt ser han sin chans att fly sin dödsdom. Den federala polisens Samuel Gerard hamnar vid rodret för en påkostad jakt. Samtidigt iscensätter Dr. Kimble sin egen utredning för att hitta den riktige mördaren och leda in Gerard på sitt spår.

Titel: U.S. Marshals
Regissör: Olivier Megaton
År: 2014
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Taken 3

Harrison Ford, Tommy Lee Jones, Joe Pantoliano, Jeroen Krabbé, Daniel Roebuck, L Scott Caldwell, Tom Wood, Mike Bacarella, Johnny Lee Davenport, Andreas Katsulas, Ron Dean, Joseph F Kosala, Sela Ward, Jane Lynch, Julianne Moore, Eddie Bo Smith Jr

Jeb Stuart, David Twohy

Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension Jagad

- ea1234 sätter betyg 3 och skriver:
Dr. Richard Kimble (Harrison Ford) arbetar som läkare på ett stor sjukhus, men när hans fru mördas och han själv döms till döden för det. Ser allt mörkt ut tills han ska flyttas till ett nytt fängelse. På väg till det nya fängelset kraschar bussen och Kimble får en chans att fly. Nu är det upp till honom att bevisa att han är dömd för ett brott han inte har begått. Han jagas av US Marshalls med Samuel...

Recension av Jagad - Läs hela!

Diskussioner om Jagad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jagad (362 st)
Sarakin76 (Anmäl)   30/12 2016
En spennende film fra start til slutt. Ford har vel aldri vært med i en dårlig film.
RustyFilm (Anmäl)   5/12 2016
Har svårt att rangordna filmer men den här går helt klart in på min tio i topp lista. Full fart från början till slut. Bra manus, bra foto, Ja, bra rakt igenom den bara dammar på utan nån som helst ambition att vara originell. Bara rå film som står sig än idag, härligt.
JimmyChris (Anmäl)   5/12 2016
Top 5 av mina 1400 betyg. Har allt.
Anden2010 (Anmäl)   3/9 2016
Inte första gången jag sett denna filmen och absolut inte sista. Den har allt en bra actionfilm ska ha och spelet mellan Ford och Tommy Lee håller absolut toppklass. Fantastisk 90-tals action och mycket bra skådespelare överlag. Storyn och musiken är bland de bättre jag sett/hört. En solklar femma.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
Tommy Lee Jones har aldrig varit någon av mina favoriter för han spelar ju alltid likadant i alla filmer men i övrigt är detta en väldigt bra och spännande film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jagad