Jagad

Originaltitel: The Fugitive
Regissör:Andrew Davis
Utgivningsår:1993

Om Jagad:

En framstående och respekterad kirurg vid namn Richard Kimble blir oskyldigt dömd för mordet på sin fru, Helen. När hans fångtransport kraschar våldsamt ser han sin chans att fly sin dödsdom. Den federala polisens Samuel Gerard hamnar vid rodret för en påkostad jakt. Samtidigt iscensätter Dr. Kimble sin egen utredning för att hitta den riktige mördaren och leda in Gerard på sitt spår.

Titel: U.S. Marshals
Regissör: Andrew Davis
År: 1989
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
I sista sekunden

Harrison Ford, Tommy Lee Jones, Joe Pantoliano, Jeroen Krabbé, Daniel Roebuck, L Scott Caldwell, Tom Wood, Mike Bacarella, Johnny Lee Davenport, Andreas Katsulas, Ron Dean, Joseph F Kosala, Sela Ward, Jane Lynch, Julianne Moore, Eddie Bo Smith Jr

Jeb Stuart, David Twohy

Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension Jagad

- Rollywood sätter betyg 5 och skriver:
Jagad är utan tvivel en av vår tids bästa och mest spännande actionthrillers. Men det är en lite annorlunda typ av action då det mer är en katt-och-råtta-lek än våld. Detta gör den också lite speciell och mer intressant än många andra amerikanska thrillers. Det är utan tvivel den bästa film jag sett av Andrew Davis, som även gjort storfilmer som Under belägring (1992) och Collateral Damage (2002)....

Recension av Jagad - Läs hela!

Med i listor: Mysterium Top 50
Diskussioner om Jagad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jagad (372 st)
Bumbi78 (Anmäl)   00:15 11/1
Omtitt efter många år och visst står den starkt även idag. Vågar nästan påstå att det är en av 90-talets bästa thrillers. Finns egentligen inget som är dåligt här.
yrkeschaufföre (Anmäl)   23:56 10/1
Undrar hur många gånger jag "bara råkat se" den här? riktigt spännande och bra skådespel från Ford och Jones.
Rai (Anmäl)   8/3 2018
Underhållande rulle!!!
yrkeschaufföre (Anmäl)   31/12 2017
Det här är en av de filmer som jag alltid fastnar i när de går på tv. Betygsatt den senast 2011 men har sett den tidigare i år. Spännande och två huvudroller med lite djup.
sodomiten (Anmäl)   29/12 2017
Bra film men det finns en logisk lucka med kläder som torkar väldigt fort fast de borde vara dyngsura.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jagad