Betyg idag: 1 235 Besökare idag: 6 559

Originaltitel: The Fugitive
Regissör:Andrew Davis
Utgivningsår:1993

Om Jagad:

En framstående och respekterad kirurg vid namn Richard Kimble blir oskyldigt dömd för mordet på sin fru, Helen. När hans fångtransport kraschar våldsamt ser han sin chans att fly sin dödsdom. Den federala polisens Samuel Gerard hamnar vid rodret för en påkostad jakt. Samtidigt iscensätter Dr. Kimble sin egen utredning för att hitta den riktige mördaren och leda in Gerard på sitt spår.

Titel: U.S. Marshals
Originaltitel: The Hunted
Regissör: William Friedkin
År: 2003
The Hunted

Harrison Ford, Tommy Lee Jones, Joe Pantoliano, Jeroen Krabbé, Daniel Roebuck, L Scott Caldwell, Tom Wood, Mike Bacarella, Johnny Lee Davenport, Andreas Katsulas, Ron Dean, Joseph F Kosala, Sela Ward, Jane Lynch, Julianne Moore, Eddie Bo Smith Jr

Jeb Stuart, David Twohy

Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension Jagad

- ea1234 sätter betyg 3 och skriver:
Dr. Richard Kimble (Harrison Ford) arbetar som läkare på ett stor sjukhus, men när hans fru mördas och han själv döms till döden för det. Ser allt mörkt ut tills han ska flyttas till ett nytt fängelse. På väg till det nya fängelset kraschar bussen och Kimble får en chans att fly. Nu är det upp till honom att bevisa att han är dömd för ett brott han inte har begått. Han jagas av US Marshalls med Samuel...

Recension av Jagad - Läs hela!

Diskussioner om Jagad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jagad (361 st)
RustyFilm (Anmäl)   21:52 5/12
Har svårt att rangordna filmer men den här går helt klart in på min tio i topp lista. Full fart från början till slut. Bra manus, bra foto, Ja, bra rakt igenom den bara dammar på utan nån som helst ambition att vara originell. Bara rå film som står sig än idag, härligt.
JimmyChris (Anmäl)   00:50 5/12
Top 5 av mina 1400 betyg. Har allt.
Anden2010 (Anmäl)   12:45 3/9
Inte första gången jag sett denna filmen och absolut inte sista. Den har allt en bra actionfilm ska ha och spelet mellan Ford och Tommy Lee håller absolut toppklass. Fantastisk 90-tals action och mycket bra skådespelare överlag. Storyn och musiken är bland de bättre jag sett/hört. En solklar femma.
Stygga-Vargen (Anmäl)   15:20 24/7
Tommy Lee Jones har aldrig varit någon av mina favoriter för han spelar ju alltid likadant i alla filmer men i övrigt är detta en väldigt bra och spännande film.
Dream (Anmäl)   01:12 3/1
En klassiker som håller än idag, men samtidigt väldigt 90 tal, nu mera finns det 1000 tals filmer med samma slags spänning, (den typiska katt och råtta jakten!) så ingen film som sticker ut i mängden om man säger så, men en 3a i betyg tack vare kanon skådespel och det höga tempot är den absolut värd trots att.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jagad