Betyg idag: 1 437 Besökare idag: 6 836

Originaltitel: The Fugitive
Regissör:Andrew Davis
Utgivningsår:1993

Om Jagad:

En framstående och respekterad kirurg vid namn Richard Kimble blir oskyldigt dömd för mordet på sin fru, Helen. När hans fångtransport kraschar våldsamt ser han sin chans att fly sin dödsdom. Den federala polisens Samuel Gerard hamnar vid rodret för en påkostad jakt. Samtidigt iscensätter Dr. Kimble sin egen utredning för att hitta den riktige mördaren och leda in Gerard på sitt spår.

Titel: U.S. Marshals
Regissör: Andrew Davis
År: 1989
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
I sista sekunden

Harrison Ford, Tommy Lee Jones, Joe Pantoliano, Jeroen Krabbé, Daniel Roebuck, L Scott Caldwell, Tom Wood, Mike Bacarella, Johnny Lee Davenport, Andreas Katsulas, Ron Dean, Joseph F Kosala, Sela Ward, Jane Lynch, Julianne Moore, Eddie Bo Smith Jr

Jeb Stuart, David Twohy

Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension Jagad

- Rollywood sätter betyg 5 och skriver:
Jagad är utan tvivel en av vår tids bästa och mest spännande actionthrillers. Men det är en lite annorlunda typ av action då det mer är en katt-och-råtta-lek än våld. Detta gör den också lite speciell och mer intressant än många andra amerikanska thrillers. Det är utan tvivel den bästa film jag sett av Andrew Davis, som även gjort storfilmer som Under belägring (1992) och Collateral Damage (2002)....

Recension av Jagad - Läs hela!

Diskussioner om Jagad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jagad (358 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   15:20 24/7
Tommy Lee Jones har aldrig varit någon av mina favoriter för han spelar ju alltid likadant i alla filmer men i övrigt är detta en väldigt bra och spännande film.
Dream (Anmäl)   01:12 3/1
En klassiker som håller än idag, men samtidigt väldigt 90 tal, nu mera finns det 1000 tals filmer med samma slags spänning, (den typiska katt och råtta jakten!) så ingen film som sticker ut i mängden om man säger så, men en 3a i betyg tack vare kanon skådespel och det höga tempot är den absolut värd trots att.
swecarlsson (Anmäl)   00:17 3/1
Mycket spännande och svår att slita sig från! Välgjord och mycket intressant.
LacombeLucien (Anmäl)   31/12 2015
Spännande.
Tatty (Anmäl)   20/1 2015
Riktig bra film med Harrison Ford och Tommy Lee Jones. Älskar dem i filmen för de spelar så bra!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jagad
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor