Jagad

Originaltitel: The Fugitive
Regissör:Andrew Davis
Utgivningsår:1993

Om Jagad:

En framstående och respekterad kirurg vid namn Richard Kimble blir oskyldigt dömd för mordet på sin fru, Helen. När hans fångtransport kraschar våldsamt ser han sin chans att fly sin dödsdom. Den federala polisens Samuel Gerard hamnar vid rodret för en påkostad jakt. Samtidigt iscensätter Dr. Kimble sin egen utredning för att hitta den riktige mördaren och leda in Gerard på sitt spår.

Titel: U.S. Marshals
Originaltitel: Chain Reaction
Regissör: Andrew Davis
År: 1996
Efterlyst

Harrison Ford, Tommy Lee Jones, Joe Pantoliano, Jeroen Krabbé, Daniel Roebuck, L Scott Caldwell, Tom Wood, Mike Bacarella, Johnny Lee Davenport, Andreas Katsulas, Ron Dean, Joseph F Kosala, Sela Ward, Jane Lynch, Julianne Moore, Eddie Bo Smith Jr

Jeb Stuart, David Twohy

Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension Jagad

- ea1234 sätter betyg 3 och skriver:
Dr. Richard Kimble (Harrison Ford) arbetar som läkare på ett stor sjukhus, men när hans fru mördas och han själv döms till döden för det. Ser allt mörkt ut tills han ska flyttas till ett nytt fängelse. På väg till det nya fängelset kraschar bussen och Kimble får en chans att fly. Nu är det upp till honom att bevisa att han är dömd för ett brott han inte har begått. Han jagas av US Marshalls med Samuel...

Recension av Jagad - Läs hela!

Med i listor: Mysterium Top 50
Diskussioner om Jagad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jagad (372 st)
Bumbi78 (Anmäl)   00:15 11/1
Omtitt efter många år och visst står den starkt även idag. Vågar nästan påstå att det är en av 90-talets bästa thrillers. Finns egentligen inget som är dåligt här.
yrkeschaufföre (Anmäl)   23:56 10/1
Undrar hur många gånger jag "bara råkat se" den här? riktigt spännande och bra skådespel från Ford och Jones.
Rai (Anmäl)   8/3 2018
Underhållande rulle!!!
yrkeschaufföre (Anmäl)   31/12 2017
Det här är en av de filmer som jag alltid fastnar i när de går på tv. Betygsatt den senast 2011 men har sett den tidigare i år. Spännande och två huvudroller med lite djup.
sodomiten (Anmäl)   29/12 2017
Bra film men det finns en logisk lucka med kläder som torkar väldigt fort fast de borde vara dyngsura.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jagad