Jägarna

Originaltitel: Jägarna
Regissör:Kjell Sundvall
Utgivningsår:1996

Om Jägarna:

Erik har arbetat som polis i Stockholm i många år. Efter ett skottdrama bestämmer han sig för att flytta hem till sin bror Leif och han söker därför en tjänst som polis i Norrland, där han är uppvuxen. Väl hemkommen hyllas Erik som hjälte av sina gamla vänner. Men mycket har hänt under de år Erik varit borta. Eriks hårda polisattityd passar inte in i ett samhälle som till viss del styrs av oskriva lagar. När Erik börjar nysta i en jakthärva, som visar sig involvera flera av hans gamla vänner, sätts okontrollerade och brutala krafter snabbt igång. Erik som nyss var allas hjälte har nu blivit allas fiende och plötsligt har det norrländska samhället blivit en farlig plats för Erik att vistas i...

Titel: Jägarna 2
År: 2013
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
A Single Shot
Titel: Fräls oss ifrån ondo
Originaltitel: Fri os fra det onde
Regissör: Ole Bornedal
Originaltitel: Deul-gae-deul
Regissör: Ha Won-joon
År: 2014
Wild Dogs

Rolf Lassgård, Lennart Jähkel, Jarmo Mäkinen, Tomas Norström, Thomas Hedengran, Göran Forsmark, Rolf Degerlund, Editha Domingo, Helena Bergström, Helén Söderqvist Henriksson, Roland Hedlund, Ove Tjernberg, Åke Lindman, Harry Nyman, Alf Nilsson

Kjell Sundvall, Björn Carlström

Kriminalare, Thriller

Sverige

Recension Jägarna

- joacim92 sätter betyg 3 och skriver:
Erik har arbetat som polis i Stockholm, men efter ett skottdrama söker han en ny tjänst i Norrland, i hans hemtrakter. När Erik kommer dit märker han att mycket har blivit förändrat. Han träffar sina gamla vänner, och bosätter sig hos sin bror. Sen Erik kommit tillbaka till Norrland så händer det konstiga saker. Människor försvinner och tjuvskyttar är i farten, något som de såklart börjar att jobba...

Recension av Jägarna - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Kriminalare Top 50, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om Jägarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jägarna (369 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Mörk thriller
Rai (Anmäl)   29/9 2017
Riktigt bra film som slår ut många andra filmer i samma tema, dock tyckte jag att morden i skogen blev lite väl överdrivet och det blev lite löjligt. Och för en gång skulle uppför sig Helena Bergström som skådis och inte spelar någon hysterisk medelålders kvinna.
sublim (Anmäl)   21/5 2017
Jisses, en så genomusel film! Oceaner av logiska luckor, tvivelaktiga rollprestationer, genomusel regi och stereotyper som platsat i sämre lokalrevy. Inte är den spännande heller. Bevare mig väl!
Stygga-Vargen (Anmäl)   13/8 2016
En av de bästa svenska filmerna som någonsin gjorts och någonsin kommer att göras!
AlbinWesley (Anmäl)   7/3 2016
Det finns ju väldigt mycket i Jägarna som är urkorkat och som verkligen inte håller, men samtidigt är det rätt så spännande och intressant trots all dumhet och orimlighet. Så svag trea ändå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jägarna