Jakten

Originaltitel: Fled
Regissör:Kevin Hooks
Utgivningsår:1996

Om Jakten:

Luke Dodge sitter i fängelse för att ha använt sin dator till att stjäla miljoner från ett multinationellt företag. Han lyckas tillsammans med Charles Piper fly därifrån. De jagas både av den kubanska maffian och myndigheterna som vill åt en diskett som Luke lyckats komma över.

Titel: Bastille Day
Regissör: John Moore (I)
År: 2004
Genre: Drama, Action, Äventyr
Flight of the Phoenix

Stephen Baldwin, Laurence Fishburne, Will Patton, Salma Hayek, Robert Hooks, Robert John Burke, Victor Rivers, Brittney Powell

Preston A Whitmore II

Komedi, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller, Äventyr

Diskussioner om Jakten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jakten (20 st)
Krille80 (Anmäl)   8/11 2014
Helt klart det bästa man kan hitta när det gäller B-film och action. Kända skådisar lyfter det inte ur B-träsket men filmen är faktiskt underhållande och visar att B-film kan vara bättre än det som produceras i kategorin A. Här får man omaka par, action, komedi och inte minst lite grann av Salma hayeks skönhet. En film att slöa till när tid finns.
Djason (Anmäl)   23/10 2014
B film som det oftast är när någon av bröderna Baldwin är inblandade. Denna filmm är dock helt ok och har en del kompetenta skådisar i olika roller bla en då ganska ung Salma Hayek.
Robkiller (Anmäl)   12/7 2012
Standard B-action från 90-talet... en del action.. en del dålig humor... en halvrisig handling... har också en del samtida filmreferenser och den försöker att skapa intresse men lyckas inte riktigt... får väl duga som "bakgrundsfilm" dock...
Blink182 (Anmäl)   28/6 2011
Ja folk som gillar B-action kan ju titta in den här rullen
Rollywood (Anmäl)   9/8 2009
Kanske borde ses