Betyg idag: 1 082 Besökare idag: 6 980

Originaltitel: The Hunt for Red October
Regissör:John McTiernan
Utgivningsår:1990

Om Jakten på Röd Oktober:

En ny, tekniskt överlägsen rysk atomubåt, "Röd Oktober", har kursen inställd på USA:s kust under ledning av kapten Marko Ramius. Den amerikanska regeringen tror att Ramius planerar att anfalla, men CIA tror annorlunda. De misstänker att han tänker hoppa av, men tiden är knapp att hitta honom innan ryska flottan hittar honom.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Todd Robinson
År: 2013
Genre: Thriller
Phantom

Sean Connery, Alec Baldwin, Scott Glenn, Sam Neill, Tim Curry, Peter Firth, James Earl Jones, Richard Jordan, Joss Ackland, Fred Dalton Thompson, Daniel Davis, Courtney B Vance, Jeffrey Jones, Stellan Skarsgård, Ronald Guttman, Michael Welden, Tomas Arana

Donald Stewart, Larry Ferguson

Action, Thriller, Äventyr

Recension Jakten på Röd Oktober

- -Johanna- sätter betyg 5 och skriver:
Jakten på Röd Oktober är en spännande film där man verkligen har lyckats pricka rätt bland skådespelare! Ena huvudrollen, en CIA-analytiker spelas av Alec Baldwin, en skicklig skådespelare som oftast syns i humoristiska filmer. Den här gången presterar han något helt annorlunda som han klarar galant! Sean Connery innehar den andra huvudrollen som sovjetisk u-båtskapten. Han spelar som valigt lika...

Recension av Jakten på Röd Oktober - Läs hela!

Med i listor: Startpaket 2, Tom Clancy, U-båtsfilmer
Diskussioner om Jakten på Röd Oktober  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jakten på Röd Oktober (209 st)
Nalland (Anmäl)   6/12 2016
Ett spel med livet som insats om inte mer än så. En vilja att på ett hederligt och ståndaktigt sätt överta kontrollen kring ett system som bygger på hierarki. Sean Connery är mycket trovärdig i sin roll som äldre, respektingivande kapten och växlar fint mellan att utge sig vara ond och god samt röra runt kring begreppet moral. Lyckat element i själva jakten med både rivaliserande flotta såväl som bakom skrivbordet, det ständiga USA kontra Sovjet.
fredagsfil (Anmäl)   16/10 2016
Aldrig någon riktig stämning. Halvdan hollywoodproduktion, se das boot istället!
AddeColciago (Anmäl)   10/10 2016
Habil ubåtsthriller, men tröttsamt att varje scen i princip hade kunnat spela The Star-Spangled Banner i bakgrunden.
Sarakin76 (Anmäl)   7/10 2016
Sånn lager man bra action!
naiiv (Anmäl)   2/10 2016
Jag gav den här filmen en etta förra gången jag såg den, för femton år sedan.. överraskande med tanke på att jag nu tyckte att den var riktigt bra! Har filmen blivit bättre eller har min smak blivit sämre?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jakten på Röd Oktober