Betyg idag: 1 440 Besökare idag: 8 402

Originaltitel: The Hunt for Red October
Regissör:John McTiernan
Utgivningsår:1990

Om Jakten på Röd Oktober:

En ny, tekniskt överlägsen rysk atomubåt, "Röd Oktober", har kursen inställd på USA:s kust under ledning av kapten Marko Ramius. Den amerikanska regeringen tror att Ramius planerar att anfalla, men CIA tror annorlunda. De misstänker att han tänker hoppa av, men tiden är knapp att hitta honom innan ryska flottan hittar honom.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Todd Robinson
År: 2013
Genre: Thriller
Phantom

Sean Connery, Alec Baldwin, Stellan Skarsgård, Scott Glenn, Sam Neill, James Earl Jones, Tim Curry, Peter Firth, Joss Ackland, Richard Jordan, Courtney B Vance, Jeffrey Jones, Timothy Carhart, Sven-Ole Thorsen, Fred Dalton Thompson

Donald Stewart, Larry Ferguson

Action, Thriller, Äventyr

Recension Jakten på Röd Oktober

- -Johanna- sätter betyg 5 och skriver:
Jakten på Röd Oktober är en spännande film där man verkligen har lyckats pricka rätt bland skådespelare! Ena huvudrollen, en CIA-analytiker spelas av Alec Baldwin, en skicklig skådespelare som oftast syns i humoristiska filmer. Den här gången presterar han något helt annorlunda som han klarar galant! Sean Connery innehar den andra huvudrollen som sovjetisk u-båtskapten. Han spelar som valigt lika...

Recension av Jakten på Röd Oktober - Läs hela!

Med i listor: Startpaket 2, Tom Clancy, U-båtsfilmer
Diskussioner om Jakten på Röd Oktober  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jakten på Röd Oktober (204 st)
mammene (Anmäl)   09:02 28/3
En thriller som var uthärdlig på grund av att man tog det lite "lugnt", inte drog i de högsta växlarna bara för effektens skull. Jag uppskattar att man lade ner tid på det bakomliggande spelet, då blir det mer intressant och förståeligt. Sedan kan man väl säga att det blev lite smörigt.
Zipper (Anmäl)   22/12 2015
Kändes längre än den var. Tröttsam.
Krille80 (Anmäl)   15/11 2014
En bra ubåtsthriller av John McTiernan. Det erbjuds både skön spänning och mycket bra skådespeleri förutom bra tempo och handling. Kul också att se vår egen Stellan Skarsgård i en biroll. Alec baldwins roll som Jack Ryan överträffar dock inte Harrisson Fords prestationer i samma roll i senare filmer. Baldwin överträffar dock Affleck stort. 3+
AlaRegularis (Anmäl)   7/6 2014
Helt okej ubåts-spänning från en av actionfilmens verkliga mästare, John McTiernan (Predator, Die Hard m.fl.). Den är lite väl långsam och pratig, men när det börjar hända lite mer, mot slutet, så kommer den igång mer. Många bra skådisar som Sean Connery, Scott Glenn, Sam Neill, James Earl Jones, Alec Baldwin, Tim Curry och vår egen Stellan Skarsgård.
Podpolkovnik (Anmäl)   18/2 2014
Inkonsekvent och taffligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jakten på Röd Oktober
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor