Betyg idag: 1 650 Besökare idag: 8 000

Originaltitel: The Hunt for Red October
Regissör:John McTiernan
Utgivningsår:1990

Om Jakten på Röd Oktober:

En ny, tekniskt överlägsen rysk atomubåt, "Röd Oktober", har kursen inställd på USA:s kust under ledning av kapten Marko Ramius. Den amerikanska regeringen tror att Ramius planerar att anfalla, men CIA tror annorlunda. De misstänker att han tänker hoppa av, men tiden är knapp att hitta honom innan ryska flottan hittar honom.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Brian Trenchard-Smith
År: 2005
Genre: Drama, Action
Tides of War

Sean Connery, Alec Baldwin, Scott Glenn, Sam Neill, Tim Curry, Peter Firth, James Earl Jones, Richard Jordan, Joss Ackland, Fred Dalton Thompson, Daniel Davis, Courtney B Vance, Jeffrey Jones, Stellan Skarsgård, Ronald Guttman, Michael Welden, Tomas Arana

Donald Stewart, Larry Ferguson

Action, Thriller, Äventyr

Recension Jakten på Röd Oktober

- -Johanna- sätter betyg 5 och skriver:
Jakten på Röd Oktober är en spännande film där man verkligen har lyckats pricka rätt bland skådespelare! Ena huvudrollen, en CIA-analytiker spelas av Alec Baldwin, en skicklig skådespelare som oftast syns i humoristiska filmer. Den här gången presterar han något helt annorlunda som han klarar galant! Sean Connery innehar den andra huvudrollen som sovjetisk u-båtskapten. Han spelar som valigt lika...

Recension av Jakten på Röd Oktober - Läs hela!

Med i listor: Startpaket 2, Tom Clancy, U-båtsfilmer
Diskussioner om Jakten på Röd Oktober  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jakten på Röd Oktober (208 st)
fredagsfil (Anmäl)   20:59 16/10
Aldrig någon riktig stämning. Halvdan hollywoodproduktion, se das boot istället!
AddeColciago (Anmäl)   08:47 10/10
Habil ubåtsthriller, men tröttsamt att varje scen i princip hade kunnat spela The Star-Spangled Banner i bakgrunden.
Sarakin76 (Anmäl)   19:41 7/10
Sånn lager man bra action!
naiiv (Anmäl)   02:13 2/10
Jag gav den här filmen en etta förra gången jag såg den, för femton år sedan.. överraskande med tanke på att jag nu tyckte att den var riktigt bra! Har filmen blivit bättre eller har min smak blivit sämre?
mammene (Anmäl)   09:02 28/3
En thriller som var uthärdlig på grund av att man tog det lite "lugnt", inte drog i de högsta växlarna bara för effektens skull. Jag uppskattar att man lade ner tid på det bakomliggande spelet, då blir det mer intressant och förståeligt. Sedan kan man väl säga att det blev lite smörigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jakten på Röd Oktober