Jalla! Jalla!

Originaltitel: Jalla! Jalla!
Regissör:Josef Fares
Utgivningsår:2000

Om Jalla! Jalla!:

Måns och Roro är bästa kompisar och jobbar på parkförvaltningen. De får göra alla skitjobben - rensa ankdammen och plocka upp bajshögar. Men själva tycker de att de är coola.

Titel: Kopps
År: 2016
Genre: Komedi, Romantik
Film nr.: 119397
Mitt stora feta grekiska bröllop 2

Tuva Novotny, Fares Fares, Torkel Petersson, Laleh Pourkarim, Tommy Andersson, Jan Fares, Leonard Terfelt, Khatoun Fares, Ingemar Carlehed, Sofi Helleday, Benyam Eriksson, Abdulahad Fares, Caroline Fares, Harry Goldstein

Josef Fares

Drama, Komedi

Sverige

Recension Jalla! Jalla!

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
År 2000 kom en av tidernas bästa svenska komedier - Jalla! Jalla! i regi av Josef Fares. I en av rollerna syns Laleh Pourkarim som här gör sin åtminstone hittills enda filmroll (hon gör rollen väldigt bra och jag hoppas än idag att hon ska göra comeback på vita duken en vacker dag) och att hon några år senare skulle slå igenom som sångerska var inget jag trodde då - men hon är en skicklig artist så...

Recension av Jalla! Jalla! - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Komedi Top 50
Diskussioner om Jalla! Jalla!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jalla! Jalla! (726 st)
Rai (Anmäl)   14/2 2018
Vanlig svensk komedi, som funkar till en 3:a...
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Klassiker! En av de bästa svenska komedierna någonsin!
AlbinWesley (Anmäl)   3/3 2016
Hmm. Den har förstås en hel del tillkortakommanden, lite för fånig och så vidare. Men den är lite rolig och ganska livfull också. Det är väl ganska fint att hedersproblematiken han närmas utan snyftiga skräckexempel också.
Körsbär (Anmäl)   15/6 2015
Oj vad denna film kändes extremt B i början, blir väl egentligen inte bättre med filmens gång men man slutar o tänka på det. Detta är också en film som enligt mig, då man börjar tänka på den. Så blir den bättre i andra hand, med vissa filmer är det motsatt effekt. Överlag helt ok
Ghostface (Anmäl)   24/2 2015
En väldigt enkel och sympatisk film som fortfarande håller en hög nivå och fortfarande lockar till skratt. Svensk film borde ha inspirerats mer av denna och inte det pretentiösa Bergmansökande som allt för ofta visas upp.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jalla! Jalla!