James White

Originaltitel: James White
Regissör:Josh Mond
Utgivningsår:2015

Om James White:

Filmen handlar om James White - en man som lever ett vibrerande uteliv med fester, droger och kvinnor, utan några andra planer för framtiden. Men när hans mor blir allvarligt sjuk inser han att han måste ställa om kompassen. Plötsligt är morgondagen allt annat än ett evigt kalas.

Christopher Abbott, Cynthia Nixon, Scott Mescudi, Makenzie Leigh, Scott Cohen, David Call, Ron Livingston, Laura Johnston, Jeanette Dilone, Bhavesh Patel, Linda Powell, Jessica Wong, Sue Jean Kim

Josh Mond

Drama

Diskussioner om James White  (0 diskussioner)
Kommentarer om James White (6 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   18/12 2016
En film som befinner sig i ett välbekant indie-träsk, men det kan ju finnas en hel bra filmer där, och det här är en av dem. I centrum står en komplex mor-och-son-relation som känns väldigt övertygande, mycket tack vare utmärkta skådespelarinsatser av Abbott och Nixon. Abbotts huvudperson är också väldigt mångbottnad, ena stunden finner jag honom irriterande, för att i nästa starkt sympatisera med honom. Det är dessutom befriande lite Hollywood över det här med tanke på att den är inne på snyftar-territorium
Zebulonm (Anmäl)   31/5 2016
Seg....
haajen (Anmäl)   2/5 2016
Totalt osentimental men ändå gripande film om strulig kille som befinner sig i en minst sagt tung situation. Nervig regi och skådespel skapar närvaro, inte någon unik handling på ngt sätt men den här kryper under skinnet på en.
Spidde (Anmäl)   1/4 2016
Helt ok deppfilm med bra skådespel. Lite för seg och långsam och inte så rörande som jag hade väntat mig, men klart sevärd.
Medlock (Anmäl)   12/12 2015
Lyckad långfilmsdebut av Josh Mond. En fin skildring med starka rollinsatser, framförallt av Cynthia Nixon som den cancersjuka mamman.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till James White