Janne Långben - The Movie

Originaltitel: A Goofy Movie
Regissör:Kevin Lima
Utgivningsår:1995

Om Janne Långben - The Movie:

Det är inte lätt att växa upp med världens klantigaste och mest förvirrade person till far. För Max, en cool grabb i sina bästa år, kan det rent av bli ödesdigert. Efter att Max har anordnat en konsert på skolan utan rektorns medgivande tror Långben att Max är på glid. Långben bestämmer sig för att det Max behöver är en lång resa, bara far och son. Max har emellertid inte samma planer.

Titel: Långben på äventyr
Originaltitel: Alvin and the Chipmunks: The Road Chip
Regissör: Walt Becker
År: 2015
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Alvin och gänget: Gasen i botten
Titel: Den otroliga vandringen 2
Regissör: Joe Johnston
År: 1995
Genre: Familjefilm, Action, Thriller, Äventyr, Fantasy
Jumanji

Bill Farmer (röst), Jason Marsden (röst), Jim Cummings (röst), Kellie Marlin (röst), Rob Paulsen (röst), Wallace Shawn (röst), Jenna von O˙ (röst)

Brian Pimental, Jymn Magon, Chris Matheson

Komedi, Animerad, Familjefilm, Romantik

Med i listor: Disney-långfilmer, övriga
Diskussioner om Janne Långben - The Movie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Janne Långben - The Movie (199 st)
Biberkolben (Anmäl)   16:07 26/3
Den här filmen håller än! Fantastiskt snyggt animerad, fantastiska färger, bra musik och jävligt rolig. Powerlines tidstypiska 90-talslåtar - med en touch av både Prince och Michael Jackson - är dock något sämre än musikalnumren, men de gör sitt jobb, nämligen att fånga 90-talskänslan (absolut INTE 80-tal som någon annan förvirrat skrev). Femman stannar.
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Långben är så överdrivet fjantig!!! fast musiken är rätt bra!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
jlam (Anmäl)   15/7 2017
Full av klyschor och betydligt mindre rolig än vad man kan förvänta sig av Långben, vilket alla som sett de gamla kortfilmerna vet. Stor miss att lägga fokus på den stereotype sonen.
Pingstpastorn (Anmäl)   16/3 2017
Som helhet är det här en väldigt bra barn/familjefilm. Den har en bra story, den är snyggt animerad och röstskådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. Musiken är stundvis väldigt bra. Det finns dock ett väldigt stort minus och det är att karaktären Powerlines musik är 10 år efter sin tid och det är väldigt irriterande (för det är ju trots allt allmänt känt att 99,9% av 80-talets s.k. "musik" är totalt och fullständigt värdelös på alla sätt och vis). Men det är bara Powerlines musik som är dålig, resten av soundtracket är faktiskt bra. Och som sagt så är denna film faktiskt väldigt bra som helhet. Jag hade dock gett filmen full pott om inte musiken stundvis varit långt efter sin tid.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Janne Långben - The Movie