Järn 3:an

Originaltitel: Bin-Jip
Regissör:Kim Ki-duk
Utgivningsår:2004

Om Järn 3:an:

Tae-suk och Sun-hwa är två ensamma själar som finner varandra. Tae-suk är en hemlös man med en spöklik tillvaro: Han lever på att ta sig in lägenheter och ta bara så lite så det inte märks, i gengäld städar och tvättar han åt sina intet ont anande värdar. Sun-hwa är en fånge i sitt eget hem, kuvad av sin utnyttjande make.

Titel: Barnen som inte fanns
Regissör: Wong Kar-wai
År: 1994
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Chungking Express
Titel: Länge leve kärleken!
Originaltitel: Aiqing Wansui
Regissör: Tsai Ming-liang
År: 1994
Länge leve kärleken!

Lee Seung-yeon, Kwon Hyuk-ho, Lee Hyun-kyoon, Ju Jin-mo (II), Lee Ju-seok, Lee Jong-Soo, Lee Mi-suk (II)

Kim Ki-duk

Drama, Kriminalare, Romantik

Järntrean, 3-Iron

Sydkorea

Recension Järn 3:an

- krufo sätter betyg 5 och skriver:
En ung man kör runt med sin motorcykel och sätter upp reklamblad på folks dörrar på förmiddagen. Till kvällen återvänder han till samma bostadsområde och går samma rutt ännu en gång. När han kommer till en dörr där hans reklamblad sitter kvar dyrkar han upp den. Därefter bor han i huset eller lägenheten så länge ägarna är borta, äter deras mat, använder deras kläder. Innan de kommer tillbaka har han...

Recension av Järn 3:an - Läs hela!

Med i listor: Filmfrossa på Hagabion 2006, Jönköpings Filmfestival 2005, Skövde filmfestival 06, Throwback Thursday
Diskussioner om Järn 3:an  (0 diskussioner)
Kommentarer om Järn 3:an (369 st)
Roswall (Anmäl)   25/12 2018
Jag varvas mellan att tycka den är obehaglig och olustig och att känna mig uttråkad. Frustrerad på alla karaktärer och jag börjar sypmpatisera med "fel" karaktär.
karlmats (Anmäl)   5/6 2018
En trivsam film med väldigt sparsmakad dialog, den påminner lite om A Ghost Story men jag gillade nog den mer. Huvudpersonernas tystnad är effektiv för man vet aldrig riktigt vad man ska tycka om dem och det pendlar mellan hopp och förtvivlan. Samtidigt berör det inte mig så mycket som det verkar göra andra och det får stanna på en svag 3a.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
bananton (Anmäl)   16/9 2015
stark 3a.
todape (Anmäl)   26/5 2015
Älskade denna film när den var ny. Nu när jag ser om den upplever jag den inte alls som lika bra. Snarare en film i mängden. Har framhållit Kim Ki-duk som en av de främsta regissörerna. Men efter att ha sett om såväl denna som The Bow börjar jag inse att jag nog får omvärdera honom. 6/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Järn 3:an