Järn 3:an

Originaltitel: Bin-Jip
Regissör:Kim Ki-duk
Utgivningsår:2004

Om Järn 3:an:

Tae-suk och Sun-hwa är två ensamma själar som finner varandra. Tae-suk är en hemlös man med en spöklik tillvaro: Han lever på att ta sig in lägenheter och ta bara så lite så det inte märks, i gengäld städar och tvättar han åt sina intet ont anande värdar. Sun-hwa är en fånge i sitt eget hem, kuvad av sin utnyttjande make.

Titel: Barnen som inte fanns
Regissör: Eddie Mullins
År: 2013
Genre: Drama, Komedi
Doomsdays

Lee Seung-yeon, Kwon Hyuk-ho, Lee Hyun-kyoon, Ju Jin-mo (II), Lee Ju-seok, Lee Jong-Soo, Lee Mi-suk (II)

Kim Ki-duk

Drama, Kriminalare, Romantik

Järntrean, 3-Iron

Sydkorea

Recension Järn 3:an

- Greenleaf sätter betyg 4 och skriver:
Handlingen kretsar kring en man som livnär sig på att bryta sig in i andras lägenheter för att äta, men även städar och tvättar kläderna åt dem som bor i lägenheten. En dag finner han en blåsagen kvinna i ett hus och hon följer sedan med honom. Kim Ki-Duk är en regissör som har börja intressera mig väldigt mycket på senare tid. Livets hjul var en otrolig filmupplevelse som både var vacker men även...

Recension av Järn 3:an - Läs hela!

Med i listor: Filmfrossa på Hagabion 2006, Jönköpings Filmfestival 2005, Skövde filmfestival 06, Throwback Thursday
Diskussioner om Järn 3:an  (0 diskussioner)
Kommentarer om Järn 3:an (369 st)
Roswall (Anmäl)   25/12 2018
Jag varvas mellan att tycka den är obehaglig och olustig och att känna mig uttråkad. Frustrerad på alla karaktärer och jag börjar sypmpatisera med "fel" karaktär.
karlmats (Anmäl)   5/6 2018
En trivsam film med väldigt sparsmakad dialog, den påminner lite om A Ghost Story men jag gillade nog den mer. Huvudpersonernas tystnad är effektiv för man vet aldrig riktigt vad man ska tycka om dem och det pendlar mellan hopp och förtvivlan. Samtidigt berör det inte mig så mycket som det verkar göra andra och det får stanna på en svag 3a.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
bananton (Anmäl)   16/9 2015
stark 3a.
todape (Anmäl)   26/5 2015
Älskade denna film när den var ny. Nu när jag ser om den upplever jag den inte alls som lika bra. Snarare en film i mängden. Har framhållit Kim Ki-duk som en av de främsta regissörerna. Men efter att ha sett om såväl denna som The Bow börjar jag inse att jag nog får omvärdera honom. 6/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Järn 3:an