Järnjätten

Originaltitel: The Iron Giant
Regissör:Brad Bird
Utgivningsår:1999

Om Järnjätten:

I 50-talets USA är misstron mot det okända stor - fienden kan finnas var som helst. När nioårige Hogarth en natt upptäcker en gigantisk järnjätte i skogen och så småningom blir hans vän, förstår han att han måste hålla jättens existens hemlig. Men när saker och ting utöver det vanliga börjar inträffa i Hogarths hemby anar folk att något inte är som det ska.

Titel: Big Hero 6
Originaltitel: Big Hero 6
Regissör: Don Hall, Chris Williams (I)
År: 2014
Regissör: Tex Avery
År: 1947
Genre: Komedi, Familjefilm
King-Size Canary

Jennifer Aniston (röst), Harry Connick Jr (röst), Vin Diesel (röst), James Gammon (röst), Cloris Leachman (röst), Christopher McDonald (röst), John Mahoney (röst), Eli Marienthal (röst), M Emmet Walsh (röst)

Tim McCanlies

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Kriminalare, Äventyr, Science Fiction

Recension Järnjätten

- Strömming sätter betyg 5 och skriver:
Det här är tecknad film när det är som allra mest seriöst och gjort med hjärta. Det behöver inte alltid vara med något musikalnummer för att vara en bra film, så länge du har ett bra manus mer smarta dialoger och intressanta scener. Det är nästan lite som en vuxenfilm för barn. Samtidigt är det här ett bra exempel ifall man vill berätta kulturhistoria för barn hur det var på 1950-talet.

Recension av Järnjätten - Läs hela!

Diskussioner om Järnjätten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Järnjätten (214 st)
#54 (Anmäl)   17/12 2017
Ganska söt.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
karlmats (Anmäl)   17/11 2016
Jag hade hoppats på mer, framför har jag svårt att komma in i det här käcka amerikanska 50-talstugget där varenda unge låter som tagen direkt ur en tv-reklam. Annars är väl det här en ganska habil animerad film med budskap och story som funkar, tyvärr inte för mig bara. En ganska stabil 2a men skönt att se nåt bryta Disney/Pixar-mönstret iaf
Jamesa (Anmäl)   23/4 2016
Helt klart bra och rolig.
Noseman 2005 (Anmäl)   19/2 2016
Fint animerad historia. Bra inkörsport till sci/fi. 6/10