Jason Bourne

Originaltitel: Jason Bourne
Regissör:Paul Greengrass
Utgivningsår:2016

Om Jason Bourne:

Efter att ha blivit kontaktad av en annan före detta CIA-agent beslutar sig Jason Bourne för att dra sig ur skuggorna för att försöka ta reda på sanningen om sitt förflutna.

Titel: The Bourne Ultimatum
Originaltitel: The Bourne Supremacy
Regissör: Paul Greengrass
År: 2004
The Bourne Supremacy

Matt Damon, Tommy Lee Jones, Alicia Vikander, Vincent Cassel, Julia Stiles, Riz Ahmed, Ato Essandoh, Scott Shepherd, Bill Camp, Vinzenz Kiefer, Stephen Kunken, Kaya Yuzuki, Gregg Henry

Paul Greengrass, Christopher Rouse

Action, Thriller

Kina, Storbritannien, USA
Diskussioner om Jason Bourne  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jason Bourne (101 st)
dafreakish (Anmäl)   00:05 16/1
Greengrass har bevarat drivet trots uppehållet på flera år. Bourne är mer sliten, äldre men lika hård. Trovärdigheten kan man ta med en nypa salt men Damon och nya tillskotten Vikander och Jones är mycket bra. Man kan diskutera nödvändigheten i att göra ännu en film i serien men det är ändå oerhört högt underhållningsvärde. Inte bästa filmen i serien men klart bättre än Legacy.
philip marlowe (Anmäl)   15/11 2017
Pallade bara 20 min. Håller med resenscenten ovan - allt substanslöst tekniktjafs är helt ointressant, dessutom förolämpar det ens intelligens - man kan inte ta en suddig övervakningsbild och sen bara "enhance" så det blir knivskarpt...
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
mammene (Anmäl)   26/10 2017
Verkar onekligen jobbigt att vara Jason Bourne och allt jagande blir lite mycket av actionscener radade på varandra. Men som underhållning duger det bra.
Sture Stenhög (Anmäl)   24/10 2017
Bourne.serien har aldrig varit någon personlig favorit direkt, men det här var iaf dugligt. Det är dock en väldigt generisk film, och det kan i princip inte finnas någonting här som inte redan har setts i andra filmer. Actionscenerna blir också gärna lite långdragna, men annars finns det alltid en viss charm i alla agent-klichéer, och Alicia Vikander är ändå ett bra tillskott till serien. Tvåan är hyfsat stark
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jason Bourne