Jay and Silent Bob

Originaltitel: Jay and Silent Bob Strike Back
Regissör:Kevin Smith
Utgivningsår:2001

Om Jay and Silent Bob:

När Jay och Silent Bob får höra att det ska göras en film baserad på deras tecknade karaktärer i "Bluntman and Chronic" börjar de dregla åt tanken på de feta lönecheckarna som kommer att rulla in. Men när paret får veta att de inte kommer att få några royalties eller ersättningar på annat sätt bestämmer de sig för att ge sig iväg och sabotera filmen kosta vad det kosta vill.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: Half Baked
Regissör: Tamra Davis
År: 1998
Half Baked

Jason Mewes, Kevin Smith, Shannon Elizabeth, Eliza Dushku, Ali Larter, Jennifer Schwalbach Smith, Will Ferrell, Ben Affleck, Jason Lee, Brian O'Halloran, Jeff Anderson, Judd Nelson, Seann William Scott, Chris Rock, Jon Stewart, Carrie Fisher, Mark Hamill

Kevin Smith

Komedi, Äventyr, Roadmovie

Stjärnor utan hjärnor

Med i listor: Roadmovie Top 50
Diskussioner om Jay and Silent Bob  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jay and Silent Bob (395 st)
Jaganatha (Anmäl)   14/12 2017
Smårolig mest hela tiden, men det gäller att ha sett Kevin Smiths tidigare filmer plus en hel del annat för att hänga med i de stundtals rätt skumma referenserna. Jason Mewes är väl inte den mest begåvade komikern på denna planet eller ens i denna film, men han levererar en del roliga repliker här -"Affleck, you were the bomb in Phantoms!". Både Mark Hamill och Carrie Fisher medverkar, vilket imponerar lite så här i Star Wars-tider.
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
ok
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Så fånigt det blir bra! Finns många segment som är riktigt roliga trots den stundtals låga nivån. Kevin Smith har en skarp penna det måste man ge honom ändå.
arruba (Anmäl)   24/10 2016
Jag fullkomligt älskar oseriösitet. Denna film är fylld av det. Så vill du se något där absolut ingenting är logiskt, se detta!
Krille80 (Anmäl)   28/10 2014
Jag är ett stort fan av Kevin Smiths filmer och för att få ut allt av denna filmen kräver det att man har sett hans tidigare verk. Här får han med många härliga komiker. Grovt språk och väldigt roligt är vad man erbjuds, dessutom Shannon Elisabeth. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jay and Silent Bob