Je rentre ā la maison

Originaltitel: Je rentre ā la maison
Regissör:Manoel de Oliveira
Utgivningsår:2001

Om Je rentre ā la maison:

Gilbert Valence är en berömd skådespelare. En kväll i slutet av en repetition kommer Gilberts agent och gamle vän för att berätta att Gilberts fru, dotter och styvson dött i en bilolycka. Gilbert fortsätter spela och vägrar att älska.

Michel Piccoli, Catherine Deneuve, John Malkovich, Antoine Chappey, Leonor Baldaque, Jacques Parsi

Manoel de Oliveira

Drama, Komedi

I'm Going Home

Frankrike, Portugal

Recension Je rentre ā la maison

- Stppvrg sätter betyg 4 och skriver:
Ofta har skådespelare, både film- och teater-, skildrats på film. I allt från klassiska Hollywoodfilmer (Sunset Blvd., All about Eve) till Bergmandramer (Gycklarnas afton, Riten) har skådespelare målats upp som en cynisk, självtjänande och dåraktig skara. Skådespelarna har ofta fått vara föremål för undersökning av omgivningars och förhållandens korruption av konstnärssjälen, den lidande konstnären...

Recension av Je rentre ā la maison - Läs hela!

Filmnummer: 19264
Diskussioner om Je rentre ā la maison  (0 diskussioner)
Kommentarer om Je rentre ā la maison (6 st)
Mikka (Anmäl)   26/4 2012
Som en riktigt dålig teaterrepetition rakt igenom. Över halva filmen har gått innan det händer nånting överhuvudtaget, och sen händer inget mer. Solklar etta.
hampushoney (Anmäl)   6/2 2012
Vapahtaja det här är en jävla portugisisk film
sirkurt (Anmäl)   4/1 2011
Väldigt fascinerande och fängslande film som inte är helt lätt men verkligen är värd att se. Det här var den första film jag såg av Manoel de Oliviera och jag skulle gäna vilja se fler. Han har en mycket intressant och egen stil i alla fall i den här filmen. På extramaterialet på dvd:n sa han många spännande saker om hur han tycker att vår värld ser ut och varför han gjorde filmen.
goeran (Anmäl)   28/5 2010
En sevärd film; intressant filmad i Paris-miljö. Storyn är tyvärr relativt blek och förutsägbar; men Michel Piccolis gedigna insats i huvudrollen som Gilbert Valence tycker jag är skäl nog för att se filmen.
Vapahtaja (Anmäl)   4/5 2008
vae dehär för jävla film?M
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Je rentre ā la maison