Betyg idag: 1 044 Besökare idag: 4 341

Originaltitel: Jesus Christ Superstar
Regissör:Norman Jewison
Utgivningsår:1973

Om Jesus Christ Superstar:

Filmatiseringen av Andrew Lloyd Webbers berömda rockopera om de sista dagarna i Jesu liv.
Se filmen på Headweb

Regissör: Randal Kleiser
År: 1978
Genre: Komedi, Romantik
Grease

Ted Neeley, Carl Anderson, Yvonne Elliman, Barry Dennen, Bob Bingham, Larry Marshall, Josh Mostel, Kurt Yaghjian, Paul Thomas

Melvyn Bragg, Norman Jewison, Tim Rice

Drama, Musikal

Recension Jesus Christ Superstar

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Under tonåren började jag intressera mig för religion, främst kristendomen, då vi gjorde en skolresa och besökte en kyrka i Vadstena. Det besöket gjorde ett väldigt starkt intryck på mig och det första jag gjorde när jag kom hem från skolan den dagen var att börja rota i garderoben i jakt på en Bibel. En Bibel hittade jag och jag började läsa den och även om 1917 års översättning var tämligen svårläst...

Recension av Jesus Christ Superstar - Läs hela!

Med i listor: Scenmusikaler
Diskussioner om Jesus Christ Superstar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jesus Christ Superstar (183 st)
JohnTron (Anmäl)   17:20 2/6
Skönt tidsdokument - men kanske inte en jättebra film. Gillar hippiekänslan den förmedlar.
apmannen (Anmäl)   10:55 5/4
Den årliga Jesus-filmen under påsk. Inte illa alls, öken + hippies är en sällsynt lyckad estetisk kombination.
Rai (Anmäl)   27/12 2017
Jag vet inte, men har så svårt för detta...
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   17/7 2016
Denna upptäckte jag när jag gick i nian. En dag efter skolan befann jag i en ICA Maxi-butik och rotade i en sån där filmlåda med VHS:er och det var där jag hittade den. Intresserad av religion som jag var och fortfarande är så bestämde jag mig för att köpa den och det blev en av mina favoriter direkt. Jag köpte den på DVD några år senare och sen även på Bluray. Jag tycker att Ted Neeley gör ett väldigt bra jobb som Jesus och han gör till och med rollen bättre än vad Ian Gillan gjorde i originalversionen. Carl Anderson är väldigt bra som Judas och likaså Yvonne Elliman som Maria.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jesus Christ Superstar