Betyg idag: 1 810 Besökare idag: 6 479

Originaltitel: Jesus of Nazareth
Regissör:Franco Zeffirelli
Utgivningsår:1977

Om Jesus från Nasaret:

Miniserie. Filmen återberättar Jesu liv enligt det Nya Testamentet. Redan från tiden innan honom, hans födelse i Betlehem, hans liv och läror runt om i Israel och hans död och uppståndelse i Jerusalem. På vägen får vi följa Jesus och hans tolv lärjungar och deras liv, öden och sammankomster med historiska personer som påverkat Jesu liv. Zeffirellis mål, enligt hans egen utsago, är att visa på en så mänsklig Jesus som möjligt och inte en ikon.

Titel: Risen
Regissör: Peter Jackson
År: 2001
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
Sagan om ringen - härskarringen

Robert Powell, Anne Bancroft, Ernest Borgnine, James Earl Jones, James Farentino, Stacy Keach, James Mason, Ian McShane, Laurence Olivier, Christopher Plummer, Anthony Quinn, Peter Ustinov, Olivia Hussey, Rod Steiger, Ian Holm, Michael York, Ian Bannen

Anthony Burgess, Suso Cecchi d'Amico, Franco Zeffirelli

Drama, Mini-serie, Biografi

Jesus av Nazareth

Italien, Storbritannien
Diskussioner om Jesus från Nasaret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jesus från Nasaret (68 st)
Pingstpastorn (Anmäl)   15:32 8/2
Den här filmen är ett riktigt mästerverk och det finns ingenting att klaga på. Filmen är väldigt trogen evangelierna, allt är väldigt välgjort, skådespelarna gör riktigt bra ifrån sig, musiken är bra, fotot är snyggt - ja, listan kan göras lång. Det här är en film man bör ha sett!
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/7 2016
Ett sant mästerverk och en av de bästa Jesus-filmerna någonsin! Sex timmar bara flyger förbi! Väldigt välgjord och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig!
Hejochhå (Anmäl)   31/12 2014
Om inte huvudrollen var så usel så skulle jag ge det här en 5:a. Det mest underhållande som har gjorts om Jesushistorien. Men Powell som Jesus.... "Stå inte bara där som Powell i Jesus-serien" eller nåt liknande vet jag har sagts i nån film. Lysande iakttagelse.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
Jag är inte troende men detta är den mest fantastiska berättelse som finns att uppleva. Franco Zeffirelli har skapat ett fantastiskt porträtt av en man som alla kan namnet på och som för sanslöst många människor betyder något varje dag. Det finns så mycket vackert, så mycket känslor och så mycket människa i denna film att man är helt slut efteråt.
Djason (Anmäl)   24/10 2014
Trots att det vimlar av världsklasskådisar så är detta helt ointressant då jag inte är särskilt intresserad av Jesus, kommer ihåg att det var tortyr när mina föräldrar såg på denna under påsken för en massa år sedan. Hade jag varit mer troende hade nog filmen fått ett helt annat betyg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jesus från Nasaret