JFK

Originaltitel: JFK
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:1991

Om JFK:

En åklagares kamp för att finna sanningen bakom mordet på president John F Kennedy visar sig snart vara en till synes omöjlig uppgift. Högt uppsatta människor, varav vissa fortfarande är beredda att berätta vad de vet, grillas hårt av den undersökande åklagaren, och även om många år går samlar han upp all information han kan för att kanske slutligen kunna lägga fram bevis som talar för sig själva. Bevis som kan berätta vad som verkligen hände den dagen då USA:s president blev mördad.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: LBJ
Regissör: Rob Reiner
År: 2016
The President: Lyndon B. Johnson

Kevin Costner, Sissy Spacek, Jay O Sanders, Gary Oldman, Tommy Lee Jones, Michael Rooker, Wayne Knight, Joe Pesci, Donald Sutherland, Laurie Metcalf, Kevin Bacon, John Candy, Brian Doyle-Murray, Walter Matthau, Jack Lemmon, Edward Asner

Oliver Stone, Zachary Sklar

Drama, Kriminalare, Mysterium, Biografi

USA, Frankrike

Recension JFK

- Kontrisen sätter betyg 5 och skriver:
Inget fascinerar oss människor mer än kändisars död, speciellt om deras liv tog slut av att någon tog den personens liv, och riktigt speciellt blir det om mordet aldrig löses. Så är fallet den dagen i november 1963 i Dallas då John Fitzgerald Kennedy blev skjuten. Var det en krypskytt som fyllde den katolska demokratiska presidenten med bly, kanske var det maffian eller kubaner. Det är många som fortfarande...

Recension av JFK - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Biografi Top 50, Drama Top 50, Kriminalare Top 50, Mysterium Top 50
Diskussioner om JFK  (0 diskussioner)
Kommentarer om JFK (235 st)
Rai (Anmäl)   21:26 20/3
Var nog på tok för liten när jag såg den här filmen fattade inte mycket. Tro inte ens att jag kunde läsa då. Så jag vet inte riktigt var själva poängen att jag skulle se den.. Har faktiskt aldrig sätt om filmen sen dess. Ska göra det och då kanske den får ett bättre betyg...
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra
Tolkana (Anmäl)   15/7 2017
Andra gången jag ser den. Men tappar lite pga trovärdigheten.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Det är lätt att ryckas med och även sympatisera med Oliver Stones provocerande beskrivning av Kennedy mordet. En mycket ambitiös och lång (över 3 tim) film och det här måste väl vara Kevin Costners bästa rollprestation någonsin.
Berra S (Anmäl)   31/5 2016
För lång? Ja. Svårt att hänga med? Ja. Sevärd ändå? Ja. Fruktansvärt bra? Ja!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till JFK