Jiddra inte med Zohan

Originaltitel: You Don't Mess with the Zohan
Regissör:Dennis Dugan
Utgivningsår:2008

Om Jiddra inte med Zohan:

Zohan är en Mossad-agent som fejkar sin egen död för att kunna genomföra sin omöjliga dröm - att bli frisör i New York. Zohan tar New York-kvinnorna med storm, eftersom han inte bara erbjuder dem en snygg klippning… Några terrorister upptäcker att Zohan lever i New York och försöker döda honom en gång för alla. Men hans gamla agenttakter sitter i, så de bör tänka om innan de börjar jiddra med Zohan!

Titel: The Dictator
Originaltitel: You, Me and Dupree
Regissör: Anthony Russo, Joe Russo
År: 2006
Du, jag och Dupree

Adam Sandler, John Turturro, Emmanuelle Chriqui, Nick Swardson, Rob Schneider, Lainie Kazan, Ido Mosseri, Michael Buffer, Sayed Badreya, Dave Matthews, Daoud Heidami

Judd Apatow, Adam Sandler, Robert Smigel

Komedi

Recension Jiddra inte med Zohan

- Sarlac sätter betyg 2 och skriver:
Som alla Adam Sandlers filmer så är denna film under bältet från början till slut så en väldigt låg humor krävs för att uppskatta den. Början till slutet är en av de knepigaste sakerna med filmen då den känns på tok för lång. Komedier, anser jag, ska vara max en timme och fyrtio minuter. Anledningen till detta är att det lätt blir för mycket av det goda och med tanke på att Zohan inte klarar av att...

Recension av Jiddra inte med Zohan - Läs hela!

Diskussioner om Jiddra inte med Zohan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jiddra inte med Zohan (415 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   21/11 2018
Jag måste ha sett den här sen 2014, men det var ett tag sen, passade på att se den både på fredagen och lördag förmiddag. Rolig.
Heilon (Anmäl)   11/1 2018
Gillar man inte filmen så är man omogen, den underbyggda humorn är invävd i var enda mening och är alla sammanknutna (Vilket den typiska tittaren missar) Den genialiska uppbyggelsen leder till att filmen är enkel och trevlig att se på. Den kan ses som smått kontroversiell, eftersom det händer att det skojas om religioner samt förekommer mycket fördomsfull. Detta avskräcker många tittare men ger samtidigt filmen en speciell charm. Detta är en klassiker för mig och jag ser den minst en gång i kvartalet.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Tatty (Anmäl)   7/9 2016
Gillar Sandler mycket men filmen känns lite dryg. Fast den är inte så jätte dålig ändå. Okej och lite rolig är den iaf.
wasteoftime (Anmäl)   3/4 2016
Den har sina stunder, men i stora drag är det en rätt tråkig film. Den har inte mycket att komma med, men budskapet om att palestinier och israeler borde sluta kriga är ju bra. Adam Sandler gör det han gör. Inte jättenära en tvåa, men inte heller jättelångt bort. 0,3 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jiddra inte med Zohan
Se filmen