Betyg idag: 1 742 Besökare idag: 4 167

Originaltitel: Jindabyne
Regissör:Ray Lawrence
Utgivningsår:2006

Om Jindabyne:

Stewart Kane, en irländare som bor i Australien i staden Jindabyne är ute med tre kompisar och fiskar. De finner kroppen efter en mördad flicka men istället för att direkt åka tillbaka och rapportera fyndet så fortsätter de att fiska vilket kommer ge framtida problem för Stewart och hans äktenskap.
Se filmen på Headweb

Regissör: Nicole Holofcener
År: 2001
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Lovely & Amazing

Laura Linney, Gabriel Byrne, Chris Haywood, Deborra-Lee Furness, John Howard (II), Leah Purcell, Eva Lazzaro, Sean Rees-Wemyss, Alice Garner, Simon Stone, Betty Lucas

Beatrix Christian

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Australien

Recension Jindabyne

- kanzi sätter betyg 3 och skriver:
Stewart Kane (Gabriel Byrne – ”The Usual Suspects”, ”Dead Man”, ”Miller’s Crossing” med flera) är en irländsk, före detta rallyförare som nu jobbar på en bilverkstad och lever ett stilla liv i det lilla australiensiska samhället Jindabyne. När Stuart och hans tre vänner åker ut i vildmarken och fiskar hittar de en mördad aboriginsk kvinna flytandes vid flodkanten. Istället för att vandra tillbaka till...

Recension av Jindabyne - Läs hela!

Med i listor: Stockholm XVII Competition
Diskussioner om Jindabyne  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jindabyne (71 st)
AlbinWesley (Anmäl)   20/10 2015
Får inte riktigt grepp om den här... den var onekligen ganska trist, men fångade mig ändå på nåt vänster. Mycket natur, mänsklighet, liv och död som bärande teman. Gott nog!
Dele (Anmäl)   21/4 2013
Ett starkt, mångbottnat och obehagligt drama som med en vördnadsfull känsla belyser ämnet att vara människa. Fint.
yrkeschaufföre (Anmäl)   23/4 2012
Långsam och ointressant!
Tonti (Anmäl)   20/4 2012
Den här var oväntat skrutten. Bygger på en ganska orimlig premiss och behandlar alla ämnen på ett väldigt ytligt och meningslöst vis. Svårt att se varför filmhistorien behöver fler galna hillbillymördare med keps och egen traktor också. Dessutom fult gjord och av vissa inblandade dåligt spelad.
Hamberstone (Anmäl)   18/1 2011
Sjukt seg, ingen twist, dåliga skådisar..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jindabyne