Jodorowsky's Dune

Originaltitel: Jodorowsky's Dune
Regissör:Frank Pavich
Utgivningsår:2013

Om Jodorowsky's Dune:

Dokumentär om Alejandro Jodorowskys planerade filmatisering av Dune, som aldrig såg dagens ljus.

Titel: Lost in La Mancha
Regissör: Les Blank
År: 1982
Burden of Dreams
Titel: Jim och Andy
Originaltitel: Jim & Andy: The Great Beyond - Featuring a Very Special, Contractually Obligated Mention of Tony Clifton
Regissör: Chris Smith
År: 2017
Jim och Andy
Titel: The Death of 'Superman Lives': What Happened?
Originaltitel: The Death of 'Superman Lives': What Happened?
Regissör: Jon Schnepp
År: 2015
The Death of 'Superman Lives': What Happened?
Titel: En filmares vånda: Coppolas Apocalypse
Originaltitel: Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse
Regissör: Fax Bahr, George Hickenlooper, Eleanor Coppola
År: 1991
En filmares vånda: Coppolas Apocalypse

Dokumentär

USA, Frankrike
Med i listor: Heta filmer
Diskussioner om Jodorowsky's Dune  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jodorowsky's Dune (24 st)
Conan Barbaren (Anmäl)   13/8 2017
Vilken sektledare Jodo skulle kunna blivit. Hade nog blivit ett intressant verk men tror den blev nekat finansiering av mer än anledningarna som angavs, känner någonstans att hans kreativa galenskap hade skadat projektet till den grad att det skulle blivit en lika galen flopp som Lynch senare Dune. Eller så hade den blivit magisk men om så vore fallet så tror jag den blivit av. Saker fallen oftast mellan stolarna av en anledning. Men en animerad version av orginalmaterialet så här i efterhand borde någon Crowdfunda!
Robkiller (Anmäl)   28/1 2017
Svårt att betygsätta en dokumentär, men den ger i alla fall lite insikt i "Dune"-projektet, och dess inflytande på kommande filmer. Sen hade nog filmen i sig om den hade blivit gjord blivit riktigt flummig, men det är en helt annan sak...
Engravadlax (Anmäl)   27/11 2015
Jodorowsky var aldrig bra, och det hade inte Dune heller blivit.
Noseman 2005 (Anmäl)   9/8 2015
Fascinerande om projektet och hur Jodo lyckades samla så många spännande människor till det. Men mest intressant är slutet, när man får se vilket stort inflytande denna film som aldrig blev gjord, ändå har haft på branchen. Heder åt Jodo, som ändå kan bära detta misslyckande med rak rygg och högburet huvud! 6/10
erik.p (Anmäl)   2/8 2015
Trodde verkligen denna skulle vara "mera". Visst, det var ju rätt intressant på alla sätt och vis, men inte helt magiskt bra. Intressant för dom som läser filmvetenskap på universitet, men annars...nja.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jodorowsky's Dune