Johan Falk - Barninfiltratören

Originaltitel: Johan Falk - Barninfiltratören
Regissör:Richard Holm
Utgivningsår:2012

Om Johan Falk - Barninfiltratören:

En ung rånarliga som har specialiserat sig på att råna väktare i köpcentrum härjar i Göteborg. Polisen kallar ligan för Nakenrånarna eftersom de tvingar väktarna att klä av sig kläderna innan de försvinner med värdeväskorna. Ett rån går snett då en oskyldig förbipasserande dödas samtidigt som färgampullerna i väskorna hinner utlösas. Nu måste rånarligans unge ledare Ricky snabbt få pengarna tvättade från den blåa färgen, vilket ett fåtal experter i landet klarar av, innan han betalar den person som sålt rånkonceptet till honom. Johan Falk och hans kollegor i GSI vrider upp tempot i sin jakt och kontaktar sina informatörer för att försöka ta reda på vem som begår rånen och vem som är hjärnan bakom allt. Samtidigt kör Frank Wagner in i Göteborg för att möta sitt gamla gäng – med Seth Rydell och Felix Rydell i spetsen – för att göra upp en gång för alla. De kommande dygnen blir de mest dramatiska i deras liv, inte bara för Rydellgänget utan även för GSI-gruppen…
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Johan Falk - Tyst diplomati
Regissör: Peter Lindmark
År: 2015
Johan Falk - Tyst diplomati

Jakob Eklund, Joel Kinnaman, Mikael Tornving, Marie Richardson, Anastasios Soulis, Jens Hultén, Meliz Karlge, Mårten Svedberg, Hanna Alsterlund, Ruth Vega Fernandez, Dag Malmberg, Tom Ljungman, Zeljko Santrac, Oskar Nyman, Antti Reini

Viking Johansson

Action, Kriminalare, Thriller

Johan Falk 11

Sverige
Med i listor: Johan Falk
Diskussioner om Johan Falk - Barninfiltratören  (0 diskussioner)
Kommentarer om Johan Falk - Barninfiltratören (51 st)
Rai (Anmäl)   4/2 2018
Dessa filmer är så sämst!!! Men, men smaken är ju olika och tur är väl det!!!
Hanness (Anmäl)   25/10 2017
En utav de sämre Johan Falk filmerna.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Barneyk (Anmäl)   13/6 2017
Tråkig och Seth funkar liksom sällan så bra i interaktion med polisen.
wasteoftime (Anmäl)   14/12 2016
Johan Falk rullar på, mot andra säsongens klimax, och kanske första gången måste man ifrågasätta dess faktiska existens här på FT, med tanke på slutet. Men det är inget jag behöver bry mig om, och tänker inte ta upp mer än så. Jag börjar så smått undra, om jag har drabbats av "Stockholms syndrom" eller om det faktiskt blivit bättre? Svårt att avgöra vilket, men jag tycker över lag att säsong två har hållit en bra mycket högre klass än säsong ett. Det skrattretande skådespelet från flertalet inblandade lever ju dock kvar, och det är mycket som inte riktigt håller. Men det är helt okej, en etta och 0,1 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Johan Falk - Barninfiltratören