Johan Falk - De 107 patrioterna

Originaltitel: Johan Falk - De 107 patrioterna
Regissör:Anders Nilsson
Utgivningsår:2012

Om Johan Falk - De 107 patrioterna:

Det är en vacker dag i Slottsskogen, Göteborgs idylliska stadspark, när plötsligt det otänkbara inträffar - skottlossning mitt bland alla människor. Två gangstergäng skjuter vilt mot varandra och en stor polisinsats drar igång. Konflikten växer snabbt till att involvera flera gäng från Göteborgs undre värld. GSI kopplas in för att försöka identifiera ett nytt gäng som visar sig vara både större och bättre beväpnade än alla andra. Den enda ledtråden är en tatuering på en av de dödade gängmedlemmarna. Johan Falk (JAKOB EKLUND) och hans kollegor på GSI inser snart att det uppblossande gangsterkriget växer till deras farligaste och mest våldsamma fall någonsin?
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Johan Falk - Leo Gaut
År: 2009
Genre: Kriminalare, Thriller
Johan Falk - Leo Gaut

Jakob Eklund, Joel Kinnaman, Anastasios Soulis, Mikael Tornving, Jens Hultén, Meliz Karlge, Alexander Karim, Johan Hedenberg, Ruth Vega Fernandez, Marie Richardson, Zeljko Santrac, Eric Ericson, Jessica Zandén, Hanna Alsterlund, Mårten Svedberg

Joakim Hansson, Anders Nilsson

Kriminalare, Thriller

Johan Falk 8

Sverige
Med i listor: Johan Falk
Diskussioner om Johan Falk - De 107 patrioterna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Johan Falk - De 107 patrioterna (76 st)
Rai (Anmäl)   4/2 2018
Dessa filmer är så sämst!!! Men, men smaken är ju olika och tur är väl det!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
arruba (Anmäl)   11/8 2017
Spännande med skottlossning i slottsskogen, vad kan hända härnäst? Finns bara ett sätt att ta reda på det, njut av underhållningen i Johan Falk - De 107 patrioterna.
wasteoftime (Anmäl)   20/11 2016
Jag hade tagit en liten "Johan Falk"-paus, och det är därför svårt att avgöra vart i högen med filmer den här hamnar på rak arm, men man kan ju säga, att det minst sagt är rörigt. Och den tappar mycket på grund av sin osannolikhet. Visst finns det tokstollar, extremister, och annat knasigt folk, men på det här sättet beter man sig liksom inte. Det är så många underliga och irrationella saker som händer att man börjar tappa tilltron för alltihopa. 3,2 på SH-skalan.
Murvel48 (Anmäl)   5/2 2016
Rörigt, virrigt och dåligt. Och som vanligt ett uselt polisarbete.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Johan Falk - De 107 patrioterna