Johan Falk - Lockdown

Originaltitel: Johan Falk - Lockdown
Regissör:Richard Holm
Utgivningsår:2015

Om Johan Falk - Lockdown:

En attack sker inne i det stora polishuset i Göteborg, och polisledningen försätter omedelbart byggnaden i ”lockdown”. Ingen får komma in eller ut. Nästan samtidigt startar en stor rättegång i byggnaden bredvid. Det är Seth Rydells ärkefiende Vijay Khan som begärt omprövning av sin dom då det framkommit att GSI använt sig av möjligtvis olagliga metoder.
Se filmen på Plejmo

Titel: Johan Falk - Vapenbröder
Originaltitel: Johan Falk - Vapenbröder
Regissör: Anders Nilsson
Johan Falk - Vapenbröder

Jakob Eklund, Henrik Norlén, Jens Hultén, Meliz Karlge, Mikael Tornving, Marie Richardson, Johan Hedenberg, Mårten Svedberg, Zeljko Santrac, Maria Hörnelius, Malgorzata Pieczynska, André Sjöberg, Alexander Karim, Alexander Lang (II), Magnus Mark

Richard Holm, Tage Åström

Action, Kriminalare, Thriller

Johan Falk 16

Sverige

Recension Johan Falk - Lockdown

- Martin_Sj sätter betyg 4 och skriver:
Johan Falk; Lockdown brister lite i logiken men levererar hög spänning Johan Falk: Lockdown är den 19:e och näst sista filmen om Johan Falk. Filmen är som bäst de första dryga 40 minuterna. Efter det tappar filmen lite i trovärdighet och logiken bakom vissa karaktärers agerande är också svår att förstå. Jag köper det inte rakt av, men finner det inte helt osannolikt trots allt. Däremot fortsätter...

Recension av Johan Falk - Lockdown - Läs hela!

Med i listor: Johan Falk
Diskussioner om Johan Falk - Lockdown  (0 diskussioner)
Kommentarer om Johan Falk - Lockdown (34 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   16/2 2018
Ingen av de bättre i serien, men stabil underhållning i vanlig ordning. Den dras ner lite av ovanligt mycket dålig dialog och halvtaskigt skådespeleri, men lockdown-scenariot är raffinerat, och återigen lyckas man göra riktigt bra action med svenska mått mätt
mammene (Anmäl)   13/2 2018
Jag gillar det här gänget och deras relationer, känns naturligt så man faller lätt in i deras jargong. Man vet ungefär vad man får och det duger bra.
Rele (Anmäl)   3/1 2018
En halvbra Johan Falk film. Jag ger en svag trea.
Murvel48 (Anmäl)   1/11 2017
Den kändes otroligt lång och det drar ner betyget. Jag fattade inte heller varför det där papperstjafset var så viktigt. Var det bara ett sött att få med Falks familj i handlingen. Vi få se i sista filmen...
Barneyk (Anmäl)   16/6 2017
En av dom bästa Falk-filmerna faktiskt. Stark tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Johan Falk - Lockdown