Johan Falk - Organizatsija Karayan

Originaltitel: Johan Falk - Organizatsija Karayan
Regissör:Richard Holm
Utgivningsår:2012

Om Johan Falk - Organizatsija Karayan:

Johan Falks styvdotter Nina har äntligen fått bättre kontakt med sin biologiske pappa byggmästaren Örjan. Samtidigt krackelerar allt för Örjan. Hans skulder till en estnisk byggfirma på ett av kommunens byggprojekt i Göteborg, leder till att Nina kidnappas. Vad kidnapparna inte räknat med är att Ninas styvpappa är polis. Johans och GSI:s inblandning skapar en snöbollseffekt som leder ända upp till toppskiktet av norra Europas farligaste maffia, den est-ryska Karayan; en maffia bestående av före detta underrättelseofficerare från KGB. Karayan beslutar att lösa situationen i Sverige – permanent. För Johan blir det här hans livs mest personliga resa ner i Göteborgs undre värld.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Johan Falk - De 107 patrioterna
Regissör: Anders Nilsson
År: 2012
Johan Falk - De 107 patrioterna

Marie Richardson, Jakob Eklund, Anastasios Soulis, Jens Hultén, Meliz Karlge, Alexander Karim, Joel Kinnaman, Jonna Järnefelt, Johan Hedenberg, Tobias Zilliacus, Zeljko Santrac, Georgi Stajkov, Mikael Tornving, Hanna Alsterlund, Mårten Svedberg

Viking Johansson

Action, Kriminalare, Thriller

Johan Falk 10

Sverige
Med i listor: Johan Falk
Diskussioner om Johan Falk - Organizatsija Karayan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Johan Falk - Organizatsija Karayan (63 st)
Rai (Anmäl)   4/2 2018
Dessa filmer är så sämst!!! Men, men smaken är ju olika och tur är väl det!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
helt ok
wasteoftime (Anmäl)   9/12 2016
Lite intressant "utanför lådan"-tänkande här, som inte riktigt rors i hamn av den här tunna talangbasen. Det är dock en rätt skön frisk fläkt och det gör det lite intressant, om än löjligt, inte minst i vad Johan Falk klarar av, bara för att han är sur. Det är ändå en av de bättre filmerna i serien så här långt trots sina stora brister. 0,3 på SH-skalan.
Murvel48 (Anmäl)   14/2 2016
Lika virrigt och rörigt som vanligt. En viss händelse löjligt utdragen med tanke på förutsägbarheten...
Sarakin76 (Anmäl)   19/12 2015
Denne blir riktig spennende.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Johan Falk - Organizatsija Karayan