Betyg idag: 1 890 Besökare idag: 5 744

Originaltitel: John Carter
Regissör:Andrew Stanton
Utgivningsår:2012

Om John Carter:

Efter inbördeskriget försöker sydstataren John Carter undgå att bli värvad i USA:s armé. Han blir av misstag teleporterad till planeten Mars (Barsoom) där han mot sin vilja blir indragen i en maktkamp mellan Helium och den vandrande staden Zodanga. Han träffar också den marsianska prinsessan Dejah Thoris.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: Mark Atkins
År: 2009
Genre: Science Fiction
The Martian Colony Wars

Taylor Kitsch, Lynn Collins, Samantha Morton, Willem Dafoe, Thomas Haden Church, Mark Strong, Ciarán Hinds, Dominic West, James Purefoy, Bryan Cranston, Polly Walker, Daryl Sabara, Nicholas Woodeson

Andrew Stanton, Michael Chabon, Mark Andrews

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

John Carter of Mars

Recension John Carter

- hampusnemeth skriver:
I ett försök att göra den kaotiska mängden marsiansk folklore någorlunda begriplig, skapar Stanton en film som handlar mer om världsbyggande än om karaktärsbyggande, och såldes saknar John Carter det där som alla halvdanna matinéer gör: karaktärer vi bryr oss om. För vi bryr oss inte om karaktärerna i den här filmen. Vi får aldrig orsak till att göra det. Vi får skymtar av vad som driver och motiverar...

Recension av John Carter - Läs hela!

Diskussioner om John Carter  (0 diskussioner)
Kommentarer om John Carter (188 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:07 23/10
Totenkopf (Anmäl)   7/8 2016
Som söndagsmatiné funkar den.
AmyTatti (Anmäl)   3/5 2016
Funkar som underhållning i brist på annat men den lämnar inget bestående intryck. Jag minns den knappt.
apmannen (Anmäl)   25/1 2016
Misärklubben goes Disney.Två av klubbens medlemmar fick gå en rejäl hård kamp mot panikångesten här. Den brända jordens taktik första halvtimmen ströp syretillförseln till hjärnan, men som någon konstaterade så ska man kanske inte klaga, Heart of Darkness har också två ramhandlingar. Fast filmen är liksom Inception i sig själv fast allt är liksom redan stulet när man börjar kolla. Forskningschefens ämbetsdräkt, metallbehå och metalltrosa, är något som tydligt skiljer forskare på Mars från jordens lite tråkigare forskarmode. När jag dan efter skulle förklara den oändliga lager-på-lager-evighets-narrationen för en kollega brast det, vilket var lite pinsamt. En miljon olika småhistorier och den enda som är måttligt intressant, munkarna, slarvas bort på några obegripliga 10 sekunder. En unik prestation i sig.
Bumbi78 (Anmäl)   26/7 2015
Utan någon som helst kunskap om John Carter har jag nu sett denna jätteflopp till film. Och det känns väl som ett väl avvägt äventyr med stora likheter med både Star Wars och Avatar. Snygga effekter, lite humor och sedvanliga hjältemod. Inte dålig i sin genre, men jag hade behövt mer relation innan för att uppskatta den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till John Carter
Se filmen