John Q

Originaltitel: John Q
Regissör:Nick Cassavetes
Utgivningsår:2002

Om John Q:

Johns son kollapsar under en baseballmatch och det visar sig att han behöver en hjärttransplantation. Olyckligtvis täcker inte sonens försäkring kostnaderna. John fylls då av vrede och tar en grupp människor som gisslan för att få vad han vill.

Titel: Law Abiding Citizen
Originaltitel: The Ron Clark Story
Regissör: Randa Haines
År: 2005
The Triumph

Robert Duvall, Ray Liotta, Denzel Washington, James Woods, Anne Heche, Laura Harring, Ethan Suplee, Kimberly Elise, Kevin Connolly, Shawn Hatosy, Paul Johansson, Daniel E Smith, Eddie Griffin, Vanessa Branch, Heather Wahlquist

James Kearns

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension John Q

- AndySteel sätter betyg 3 och skriver:
John Quincy Archibald, spelad av Denzel Washington, är en idog och ansvarskännande arbetare på en stålfabrik i USA. Nedskärningar gör att han bara får jobba halvtid, och det ger kännbara ekonomiska efterverkningar för hans lilla familj, bestående av en hustru och en son i tioårsåldern. De har svårt att få det hela att gå ihop och som den rejäla familjefar han är börjar John leta efter extrajobb som...

Recension av John Q - Läs hela!

Kommentarer om John Q (195 st)
HerrNenne (Anmäl)   12/2 2018
Riktigt stabilt gisslandrama. Får en att känna och bli arg.
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Ointressant
Dutch (Anmäl)   7/7 2015
Suplee är fetare än någonsin och jobbar som säkerhetsvakt på ett sjukhus, då kommer Denzel in och ska fixa ett nytt hjärta åt sin bodybuildande 10-åriga son. Amerikansk soppa javisst men den är fin för det. Och jag älskar verkligen Duvall, han bara skrattar hela tiden.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
Ännu en sentimental, politiskt korrekt historia om en afro-amerikansk, religiös helyllepräktig familj som råkar i blåsväder. Rätt tunn handling om man tänker efter, men ett kraftfullt politiskt uttalande. Amerikanska filmmakare kan verkligen koka soppa på en spik - och just den här soppan blev bra. 3+
Fred12 (Anmäl)   29/9 2014
Denzel dominerar som alltid!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till John Q