Betyg idag: 1 493 Besökare idag: 6 922

Originaltitel: John Wick: Chapter Two
Regissör:Chad Stahelski
Utgivningsår:2017

Om John Wick: Chapter Two:

Den legendariska lönnmördaren John Wick tvingas in i tjänst då en före detta kollega planerar att ta kontroll över ett ljusskyggt lönnmördarsällskap. Bunden av en blodsed att hjälpa honom, reser John till Rom för att möta några av världens dödligaste lönnmördare.

Titel: Wanted
Regissör: Tsui Hark
År: 2010
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Fantasy, Mysterium
Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame

Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio, Ian McShane, Ruby Rose, Common, Claudia Gerini, Lance Reddick, Laurence Fishburne, Tobias Segal, John Leguizamo, Bridget Moynahan, Thomas Sadoski, David Patrick Kelly, Franco Nero, Peter Stormare, Chukwudi Iwuji

Derek Kolstad

Action, Kriminalare, Thriller

John Wick 2

Hongkong, Italien, Kanada, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om John Wick: Chapter Two  (1 diskussioner)
Kommentarer om John Wick: Chapter Two (28 st)
ekback (Anmäl)   23:24 24/6
Bra skit!
idd (Anmäl)   23:17 24/6
Helt ok action. Hade varit bättre med nästan vilken annan skådis som helst.
Portugallien (Anmäl)   10:05 18/6
Bomkia (Anmäl)   21:33 16/6
Den uppbyggda världen är väldigt intressant, men alla actionsekvenser blir lite för extrema för att kännas alls trovärdiga. Keanu känns passande i den lite stela huvudrollen. 3+
Andreas_ (Anmäl)   17:15 11/6
Ännu en välgjord actionfilm om anti hjälten John Wick som spelas av en bra Keanu Reeves (inte för att rollen är särskilt svårspelad men ändå) i en roll som passar honom riktigt bra, då han är lite "träig" skådis med få emotionella uttryck. Första John Wick var välgjord action med en lite för fånig story enligt mitt tycke men 2:an har en lite mer utpräglad story och ännu mer suveränt filmad action av samma regissör Chad Stahelski...enda skillnaden är att han regisserar helt själv denna gång och hans hjälpregissör David Letich är inte på annat håll men det fungerar utmärkt ändå, snyggt filmad, intensiv action men tyvärr inte mer än så, det blir ganska uttjatat efter ett tag och man slutar som nästan bry sig om vem som dör eller inte, eller hur John Wick ska klara sig osv, den tappar som sagt greppet och blir nästan tråkig mot slutet...jag gillar actionfilmer med mer hjärta bakom, som The Raid filmerna, The accountant, senaste Mad Max eller Dredd för att nämna några, men det går inte att sticka under stolen att John Wick är så jäkla snyggt filmad att man ändå inte kan dra ner betyget alltför mycket, den håller ett medel betyg på bra enligt mig och jag hoppas att manuset kan bli ännu bättre till en 3:e film, så betyget landar ändå på en svag 3:a för mig, bra och snygg action men tyvärr inte mycket mer än så, saknar både djup och hjärta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till John Wick: Chapter Two