John Wick: Chapter Two

Originaltitel: John Wick: Chapter 2
Regissör:Chad Stahelski
Utgivningsår:2017

Om John Wick: Chapter Two:

Den legendariska lönnmördaren John Wick tvingas in i tjänst då en före detta kollega planerar att ta kontroll över ett ljusskyggt lönnmördarsällskap. Bunden av en blodsed att hjälpa honom, reser John till Rom för att möta några av världens dödligaste lönnmördare.

Titel: John Wick
Regissör: Tsui Hark
År: 2010
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Fantasy, Mysterium
Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame

Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio, Ian McShane, Ruby Rose, Common, Claudia Gerini, Lance Reddick, Laurence Fishburne, Tobias Segal, John Leguizamo, Bridget Moynahan, Thomas Sadoski, David Patrick Kelly, Franco Nero, Peter Stormare, Chukwudi Iwuji

Derek Kolstad

Action, Kriminalare, Thriller

John Wick 2

Hongkong, Italien, Kanada, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om John Wick: Chapter Two  (1 diskussioner)
Kommentarer om John Wick: Chapter Two (58 st)
klatjoffs23 (Anmäl)   22:29 30/4
Vafan? Inte var väl första filmen så irriterande?
Jansmyr (Anmäl)   19:01 23/1
Om ettan var som en sämre Kill Bill är detta ett försök att emanera en Bond-film. Reeves reser till Rom, där Bond var 2015, och shoppar i samma butiker som alla andra lönnmördare. Alla som spelat ett skjutspel med odödlighetsfusk kommer känna igen sig i filmen. Reeves smyger fram med sin pistol och har ihjäl alla innan de hinner skjuta mot honom. Men ibland är det någon som skjuter vår hjälte, men det gör inget för han har skottsäker kostym! Något Q inte kommit på än. Men skjuter inte proffs mot huvudet? Ingen fara, Reeves har säkert skottsäker hårgelé också, vem vill se en hjälte som inte bara lyckas hela tiden? Bleka karaktärer och oändligt med tröttsamt action; lite som att se en porrfilm för handlingens skull, fast skjutaction istället för porr (våldsporr?).
kboman (Anmäl)   15/12 2018
Inte lika chockerande effektfull som den första - svårt att upprepa - men fortfarande otroligt skickligt actionös. Intressant att se lite världsbyggeri även om det kanske inte är det mest innovativa som gjorts. I slutändan blir man dock lite trött på det ändlösa mördandet...
Litsne (Anmäl)   5/12 2018
Jag antar att man strikt taget måste säga att det fanns en handling, men det känns inte så.
Supernaut (Anmäl)   18/8 2018
Inte lika bra som första, men solid sevärd action.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till John Wick: Chapter Two