Betyg idag: 1 582 Besökare idag: 5 805

Originaltitel: John Wick: Chapter Two
Regissör:Chad Stahelski
Utgivningsår:2017

Om John Wick: Chapter Two:

Den legendariska lönnmördaren John Wick tvingas in i tjänst då en före detta kollega planerar att ta kontroll över ett ljusskyggt lönnmördarsällskap. Bunden av en blodsed att hjälpa honom, reser John till Rom för att möta några av världens dödligaste lönnmördare.

Titel: John Wick
Regissör: Jon Favreau
År: 2010
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Iron Man 2

Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio, Ian McShane, Ruby Rose, Common, Claudia Gerini, Lance Reddick, Laurence Fishburne, Tobias Segal, John Leguizamo, Bridget Moynahan, Thomas Sadoski, David Patrick Kelly, Franco Nero, Peter Stormare, Chukwudi Iwuji

Derek Kolstad

Action, Kriminalare, Thriller

John Wick 2

Hongkong, Italien, Kanada, USA
Diskussioner om John Wick: Chapter Two  (1 diskussioner)
Kommentarer om John Wick: Chapter Two (40 st)
RichardEk (Anmäl)   23:30 19/11
Lite mer uppskruvad än sin föregångare, vilket är ett vanligt grepp när man ska få till en uppföljare. Det ska vara lite större, snabbare, mer grandiost på något sätt. Det funkar ganska bra. Det blir förvisso överdrivet, men stilmässigt förblir filmen genren trogen. Akrobatisk och adrenalinstinn logiskt ologisk action från början till slut med andra ord.
Solidus (Anmäl)   14:06 24/9
Första filmen har en bättre utgångspunkt, men uppföljaren är snyggare och mer estetiskt tilltalande. Problemet med både första och andra filmen är att jag tycker inte att John Wick är en intressant karaktär. Ett stort plus går till samtliga imponerande stunts. Helt ok.
92axha10 (Anmäl)   03:00 23/9
Världbygget är lite klumpigt och motivationen är inte lika stark som i förra filmen. Det tar inte bort ifrån att actionen återigen är väldigt bra filmat.
karlmats (Anmäl)   12:53 16/9
John Wick är tillbaka och efter att, lite oväntat, ha gillat den första filmen så tar man upp nivån ännu ett snäpp i uppföljaren och jag sugs in i det här helhjärtat. Keanu Reeves alltså, karln är ju riktigt bra på att använda sina begränsade förmågor, jag måste nog sluta såga honom för när han väl får en roll som passar honom så vet han precis vad han ska göra. Att han verkar ha gjort 95% av alla stunts själv också är imponerande. Visuellt magnifikt, och även om det är en bisarr värld så håller den ihop väldigt väl. Konstutställningen mot slutet är verkligen nåt jag skulle vilja se live, kan vara en av de snyggaste miljöerna för en shootout jag sett. Och att man tar in Laurence Fishburn så att Neo och Morpheus får mötas ännu en gång, det är fanimig helt briljant. Jag bugar och bockar, att dumaction fått en återuppståndelse så här långt efter 90-talet trodde man inte, men det krävs en Keanu för att göra det möjligt, jag dunkar dit en 4a och hoppas på fler headshots framöver i den oundvikliga tredje delen av denna saga.
haajen (Anmäl)   12:31 11/9
Snygg yta men rätt oengagerande, slutstriden bland speglarna är superb och räddar betyget.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till John Wick: Chapter Two
Se filmen