John Wick: Chapter 3 - Parabellum

Originaltitel: John Wick: Chapter 3 - Parabellum
Regissör:Chad Stahelski
Utgivningsår:2019

Om John Wick: Chapter 3 - Parabellum:

Efter att ha dödat en medlem av The High Table, ett Internationellt sällskap för yrkesmördare så blir John excommunicado och utesluts ur gruppen – med en prislapp på sitt huvud på 14 miljoner dollar blir han måltavla för lönnmördare från hela världen.

Keanu Reeves, Halle Berry, Ian McShane, Laurence Fishburne, Mark Dacascos, Asia Kate Dillon, Lance Reddick, Tobias Segal, Anjelica Huston, Saïd Taghmaoui, Jerome Flynn, Randall Duk Kim, Margaret Daly, Robin Lord Taylor, Susan Blommaert

Derek Kolstad, Shay Hatten, Chris Collins, Marc Abrams

Action, Kriminalare, Thriller

John Wick 3

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om John Wick: Chapter 3 - Parabellum  (0 diskussioner)
Kommentarer om John Wick: Chapter 3 - Parabellum (5 st)
Adoniram (Anmäl)   23:57 19/5
Står sig väl i jämförelse med ettan och tvåan. Som tidigare tunt manus som ursäkt att binda ihop actionscenerna som serveras i ett rasande tempo. Hur många fulingar som stryker med går inte att hålla räkning på.
Barneyk (Anmäl)   10:27 17/5
Otroligt tight och snygg action med högt tempo och underhållningsvärde rakt igenom. Dryga två timmar gick väldigt fort. Jag gillar att filmserien inte tar sig på lika stort allvar som den gjorde i första filmen utan lättheten gör det lättare att köpa alla brister. Handlingen är helt okej men lite onödigt krystad ibland. Det blir även lite krystat hur vissa fightingscener utvecklar sig. Jag tycker inte riktigt Wicks motivation funkar helt ut heller. Men det funkar överlag väldigt bra, så en ganska stark trea!
Man5on (Anmäl)   23:37 16/5
Skulle säga att trean är ungefär precis lika bra som de tidigare två. Följer samma monotona mönster men gör det så klart med stor finess och går man igång på den här typen av action så är det väl gott nog. Mitt plus landar på Marc Dacascos, en favorit sedan förr!
Horibe (Anmäl)   00:01 16/5
Träig, lite dialog och väldigt monoton action och koreografi. Inte mycket flört med tittaren utan bara hårdkokt utan nån som helst söt eftersmak.
Jaganatha (Anmäl)   21:33 15/5
Tredje filmen i serien bjuder på mer av samma sak som i de två tidigare, men den tunna handlingen engagerar inte jättemycket och det riskerar hela tiden att slå över i självparodi, inte minst skjuta-och-slåss-scenerna som är helt groteskt orealistiska. Keanu Reeves börjar verkligen se ut som den 55-åring han är, när han springer. Extremt mycket krossat glas för den som är behäftad med den typen av fetisch. Det står fel ovan, Ruby Rose och Common är inte med här, de var med i John Wick: Chapter 2. Kommer detta att bli nästa Fast and Furious-franchise, månntro?