Johnny English

Originaltitel: Johnny English
Regissör:Peter Howitt
Utgivningsår:2003

Om Johnny English:

Vid ett tråkigt skrivbordsjobb drömmer agenten Johnny English om att få de actionladdade och prestigefyllda uppdragen. Och en dag får han chansen då chefen för brittiska underrättelsetjänsten MI7 inte har några andra agenter att välja på. Vid sin sida har Johnny English sin ständige följeslagare, Bough, som trots upprepade misstag och tabbar alltid står vid Johnnys sida. Uppdraget de får handlar om att granska en fransk finansman, den mystiske Pascal Sauvage, och hans skumma planer. Snart visar det sig att English är något stort på spåren.

Titel: Johnny English Reborn
Regissör: Jay Roach
År: 2002
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Äventyr
Austin Powers in Goldmember

Rowan Atkinson, John Malkovich, Natalie Imbruglia, Ben Miller, Tim Pigott-Smith, Oliver Ford Davies, Kevin McNally, Greg Wise, Tasha de Vasconcelos, Rowland Davies, Nina Young

Neal Purvis, Robert Wade, William Davies

Komedi, Äventyr

Frankrike, Storbritannien

Recension Johnny English

- othis sätter betyg 2 och skriver:
Agentparodin är egentligen en ganska knepig företeelse. Som fenomen är den nästan lika gammal som den genre den parodierar vilket gör att de flesta skämt redan utnyttjats. Dessutom förvandlades själva agentfilmen redan tidigt till om inte till en parodi så i alla fall till en pastisch på sig själv. För det är väl ingen som tror att verklighetens agenter lever och verkar som James Bond? ”Johnny English”...

Recension av Johnny English - Läs hela!

Diskussioner om Johnny English  (0 diskussioner)
Kommentarer om Johnny English (414 st)
Dicku (Anmäl)   20:02 9/3
Man måste nog vara mentalt handikappad för att tycka det här är roligt. Den är riktigt riktigt platt och allt är så förutsägbart så inget ”skämt” kommer som en överraskning.
yrkeschaufföre (Anmäl)   30/12 2018
Själva Sauvage är bara jobbig och ointressant men resten av filmen är en skön mix av agentfilm och humor.
Robkiller (Anmäl)   24/9 2018
Väldigt dråplig humor, som mest går ut på att vara klantig hela tiden. Men det är väl som väntat med Rowan Atkinson i huvudrollen... fungerar ändå helt ok.
päronanton (Anmäl)   17/8 2018
Jag skrattar hela tiden! Rowan Atkinson är förbannat bra komiker!
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Johnny English