Jönssonligan & Dynamit-Harry

Originaltitel: Jönssonligan & DynamitHarry
Regissör:Mikael Ekman
Utgivningsår:1982

Om Jönssonligan & Dynamit-Harry:

När den svenska brottslighetens roligaste utövare ska genomföra en storkupp hos Wall-Enberg råkar tillslaget förstås sammanfalla med polisens planer på en razzia mot samma ställe. Ny i gänget är Vanhedens sprängfyllde kusin Dynamit-Harry. Andra i serien.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Jönssonligan spelar högt
Regissör: Thomas Ryberger
År: 2000
Jönssonligan spelar högt

Gösta Ekman, Peter Harryson, Mona Seilitz, Ulf Brunnberg, Björn Gustafson, Dan Ekborg, Philip Zandén, Weiron Holmberg, Carl Billquist, Jarl Borssén, Sten Ardenstam, Lena Söderblom, Gösta Krantz, Nils Brandt, Per Grundén, Jan Waldekranz

Sven Melander, William Aldridge, Henning Bahs, Erik Balling

Komedi, Kriminalare

The J. Gang Meets Dynamite Harry, The Jönsson Gang & Dynamite Harry

Sverige, Danmark
Diskussioner om Jönssonligan & Dynamit-Harry  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jönssonligan & Dynamit-Harry (191 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23/12 2018
Den sämsta av de klassiska filmerna, men inte dålig. Det går på tomgång fram tills mot slutet och det var onödigt att behålla den triste rocky nu när dynamit-harry klivit in. Ändock en charmig klassiker.
Rai (Anmäl)   8/10 2017
Börjar nästan nå sin storhetstid, men inte riktigt ännu...
Filmfantast86 (Anmäl)   25/9 2017
Klassiker
päronanton (Anmäl)   5/9 2017
Samma anda som första! Riktig klassiker som verkligen håller!
Ful_fisk (Anmäl)   7/8 2017
Mycket upprepningar från första filmen, vilket givetvis är något av ett sänke. Björn Gustafson livar dock upp stämningen rejält med sin fantastiska tolkning av Dynamit-Harry. I senare filmer skulle han tämjas, men här känns han verkligen som en alkoholist, och den att de alltid behöver hans hjälp samtidigt som hans hjälp alltid kan slå över i komplett livsfara utgör en underbar dynamik! Jag tänkte först sätta en trea, men den andra halvan är klart bättre än den första och hela klimaxet är kanon och överlag en klart snyggare och smartare final än den första filmen, så det blir en fyra här med! Första filmen är fortfarande bättre, men fan vilket bra slut vi får här. Och Carl Billquists underbart dramatiska poliskommissarie måste nämnas också!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jönssonligan & Dynamit-Harry