Jönssonligans största kupp

Originaltitel: Jönssonligans största kupp
Regissör:Hans Åke Gabrielsson
Utgivningsår:1995

Om Jönssonligans största kupp:

Jönssonligans Dynamit-Harry och Vanheden samt Doris ska tillsammans befria ligans nya chef, Doktorn, M A Busé, ur fängelset. Men det hela går snett. I stället för Busé, som blir kvar på andra sidan fängelsemuren, kommer en helt annan person ner för repstegen.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Christjan Wegner
År: 2004
Genre: Familjefilm
Lilla Jönssonligan på kollo

Stellan Skarsgård, Peter Haber, Ulf Brunnberg, Björn Gustafson, Birgitta Andersson, Jan Mybrand, Weiron Holmberg, Gösta Bredefeldt, P G Hylén, Per Grundén, Elias Ringquist, Pontus Gustafsson, Bernt Lindqvist, Michael Segerström, Carl Magnus Dellow

Calle Norlén, Stig Boqvist, Hans Åke Gabrielsson

Komedi, Kriminalare

The Jönsson Gang's Greatest Robbery

Sverige
Diskussioner om Jönssonligans största kupp  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jönssonligans största kupp (161 st)
Ful_fisk (Anmäl)   24/1 2018
Mindes denna som bättre än den svarta diamanten, men nu ser jag den som lite svagare. En hel del bra inslag, men också lite slentrianmässig i storyn (saknas egentliga kupper, förutom precis i början). Till guldkornen hör Stellan Skarsgårds jävligt märkliga karaktär, Doris, Harrys och polischefens gemensamma fylla och framför allt Gösta Bredefeldt som den underbara polske polischefen. Precis som i föregångaren är det barnsligare än i Sickan-filmerna, men den svarta diamanten gjorde barnsligheterna lite bättre. Ändå en lagom godkänd film, dock kanske inget jag rekommenderar en som inte redan är ett Jönssonligan-fan.
päronanton (Anmäl)   7/10 2017
Sådär om denna rulle! Den har en del roliga ögonblick! Men inte alls lika bra som den svarta diamanten!
Filmfantast86 (Anmäl)   25/9 2017
Klassiker
Jaganatha (Anmäl)   14/5 2017
Namnet M A Busé på Sickans ersättare i ligan tillhör filmens positiva sidor. Men det finns alltför många negativa sidor också...
Rai (Anmäl)   17/2 2017
Tyvärr det är den sämsta filmen med Jönssonligan. Jag tycker att Stellan Skarsgård är en av Sveriges absoluta sämsta skådespelare tillsammans med Peter Stormare och Helena Bergström!! Stellan Skarsgård förstör hela filmen rakt igenom.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jönssonligans största kupp