Originaltitel: Around the World in 80 Days
Regissör:Frank Coraci
Utgivningsår:2004

Om Jorden runt på 80 dagar:

När Phileas Fogg utmanas att bevisa sin tes om att en man klarar att resa runt jorden på 80 dagar slår han vad om hela sin förmögenhet och reser med en ny betjänt på en världsturné.
Se filmen på CDON

Regissör: Richard Donner
År: 2003
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Timeline

Jackie Chan, Steve Coogan, Cécile De France, Jim Broadbent, Ian McNeice, Ewen Bremner, David Ryall, Roger Hammond, Adam Godley, Karen Mok, Rob Schneider, Maggie Q, Arnold Schwarzenegger, Owen Wilson, Luke Wilson, Sammo Hung Kam-bo, Kathy Bates, Daniel Wu

David N Titcher, David Benullo, David Andrew Goldstein

Komedi, Familjefilm, Romantik, Äventyr

USA, Tyskland, Storbritannien, Irland

Recension Jorden runt på 80 dagar

- friendofp sätter betyg 1 och skriver:
Handlingen går ut på att uppfinnaren Phileas Fogg skall bevisa att man kan ta sig runt jorden på endast 80 dagar och ungefär där slutar likheterna med Jules Vernes utmärkta roman. Efter första minuten återstår ca 119 minuter flams. Steve Coogans gestaltning av vetenskapsmannen Philes Fogg känns lika trovärdig som Jabba the Hut i en höjdhoppsfinal. Owen Wilson kör sin standardakt d.v.s. opålitlig...

Recension av Jorden runt på 80 dagar - Läs hela!

Med i listor: Jules Verne
Diskussioner om Jorden runt på 80 dagar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jorden runt på 80 dagar (357 st)
Robkiller (Anmäl)   17:30 6/6
Äventyrskomedi för de yngre. Fungerar ändå rätt hyfsat. TIll större delen en Jackie Chan film med kända gästskådespelare. Arnolds del är väldigt underhållande.
supermancover (Anmäl)   22:23 3/3
Det är synd att filmen är så tråkig när storyn är så bra egentligen.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
wasteoftime (Anmäl)   1/5 2017
Jag hade ett ganska bra minne av den här filmen, alltså, om att den skulle varit rätt bra. Och det var inte så långt ifrån. Detta måste vara en perfekt äventyrsfilm för någon I åldern 8-12 år typ. Det finns mycket bra här, även om den inte riktigt håller hela vägen ändå. Jackie Chan gör väl ungefär vad som förväntas av honom men jag är inget större fan av Steve Coogan. Men när Sammo Hung äntligen dyker upp i rutan är det svårt att inte dra på smilbanden lite. Men till tvåan räcker det ju inte, 0,3 på SH-skalan. Den är lite för lång för att orka hålla uppe intresset, liksom.
conbe755 (Anmäl)   14/5 2016
Flamsig men skrattade gott bitvis och den lyckades ändå hålla mig kvar genom hela. svag 3a
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jorden runt på 80 dagar