Jordgubbslandet

Originaltitel: Jordgubbslandet
Regissör:Wiktor Ericsson
Utgivningsår:2017

Om Jordgubbslandet:

Jordgubbslandet är en berättelse om kärleken mellan en polsk, gästarbetande pojke och en svensk bonddotter. Den utspelas på de vackra jordgubbsfälten i Blekinge, men skildrar en värld av motsättningar och fördomar.

Staszek Cywka, Nelly Axelsson, Julia Kijowska, Przemyslaw Sadowski, Emilie Strandberg, Torkel Petersson, Jan Dravnel, Mateusz Król, Tomas Mayer, Jolanta Niechwiadowicz, Katarzyna Suwalska, Ola Cywka, Magnus Schmitz, Marcin Nawrot, Patryk Mankowski

Wiktor Ericsson

Drama

Strawberry Days

Sverige
Diskussioner om Jordgubbslandet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jordgubbslandet (8 st)
KyLLo (Anmäl)   01:02 17/4
En osympatisk och osmickrande film om Sverige och gästarbetare. Stärker fördomar.
callusis (Anmäl)   19:31 27/3
Av noll och intet värde. Svensk film i sitt esse.
Albion (Anmäl)   17/9 2018
Det här var en härlig överraskning. Filmad från ett intressant perspektiv och tar inte direkt någon ställning heller utan det hela känns väldigt välbalanserat. Det här var en bra injektion i den svenska filmvärlden. Betyget blir en 4;a
Henkoo (Anmäl)   9/7 2018
Det som drar ner den här filmen är det horribla skådespelet från de svenska skådisarna (främst ungdomarna då).
origC-J (Anmäl)   10/8 2017
Inte vidare nyskapande, men gott hantverk bakom och framför kameran räcker långt. Svag fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jordgubbslandet