Josef - Drömmarnas konung

Originaltitel: Joseph: King of Dreams
Regissör:Rob LaDuca, Robert Ramirez
Utgivningsår:2000

Om Josef - Drömmarnas konung:

Detta är en tecknad tolkning av Josef drömtydaren från bibeln. Josef var den som drömde och förutsåg Egyptens framtid och öde.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: John Kent Harrison
År: 2003
Genre: Drama, Action, Romantik, Äventyr
Helen of Troy

Ben Affleck (röst), Mark Hamill (röst), Richard Herd (röst), Maureen McGovern (röst), Jodi Benson (röst), Judith Light (röst), James Eckhouse (röst), Richard McGonagle (röst), David Campbell (III) (röst), Steven Weber (röst), Matt Levin (röst)

Eugenia Bostwick-Singer, Raymond Singer, Joe Stillman, Marshall Goldberg

Drama, Animerad, Familjefilm, Musikal, Äventyr, Biografi

Recension Josef - Drömmarnas konung

- Priceguy sätter betyg 3 och skriver:
Jag tyckte mycket om Prinsen av Egypten, som tittade bakom en välkänd biblisk historia och gav sin version av vad som kunde ha hänt i verkligheten. Bibelns stil, särskilt i Moseböckerna, är mycket avskalad och läsaren förnekas mycket av det som en modern människa är van vid att serveras av en berättelse. Att fylla i luckorna och försöka finna realistiska motivationer till karaktärerna är en mycket...

Recension av Josef - Drömmarnas konung - Läs hela!

Med i listor: Dreamworks Animations, Gamla testamentet
Diskussioner om Josef - Drömmarnas konung  (0 diskussioner)
Kommentarer om Josef - Drömmarnas konung (38 st)
HerrNenne (Anmäl)   18/9 2017
Överraskad över hur bra den här funkade, eftersom jag blev lite besviken på Prinsen av Egypten. Den här är bättre.
MaxMackan (Anmäl)   27/4 2015
Bra musik i en okej film. Väldigt medel i allt. Okej animering, Okej skådespeleri, Okej manus o.s.v. Blir en 3:a. Sugen på att se om Prinsen av Egypten nu. Var jättelängesen.
TheHorrorfan (Anmäl)   23/4 2011
Sådär.
august08 (Anmäl)   23/12 2010
Musiken!
Levyn (Anmäl)   2/8 2010
Den här kan inte ens hålla ett ljus åt Prinsen av Egypten. Inte alls lika bra tecknat, röstskådespelarna spelar över, låtarna är klyschiga och opersonliga, och datoranimeringarna går emot allt det tecknade. Nu jämför jag den såklart bara med sin "föregångare", men det var med förhoppning om sådan kvalité som jag satte mig ner för att kolla på den här. Varför? För att de var med på samma DVD. Inte ok. Som separat film kanske jag skulle ge den en tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Josef - Drömmarnas konung