Joy

Originaltitel: Joy
Regissör:David O Russell
Utgivningsår:2015

Om Joy:

En berättelse om en familj som sträcker sig över fyra generationers tid. Det är i denna familj Joy Mangano uppfostras, en kvinna som kom att växa till en framgångsrik entreprenör och företagsledare.

Titel: The Social Network
Regissör: Michael Goldbach
År: 2010
Genre: Drama, Romantik
Daydream Nation

Robert De Niro, Virginia Madsen, Diane Ladd, Isabella Rossellini, Drena De Niro, Bradley Cooper, Melissa Rivers, Edgar Ramírez, Ken Cheeseman, Jimmy Jean-Louis, Elisabeth Röhm, Jennifer Lawrence, Dascha Polanco, Bill Thorpe, Isabella Crovetti-Cramp

David O Russell

Drama, Komedi, Biografi

Diskussioner om Joy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Joy (42 st)
fridenpaden (Anmäl)   25/8 2018
Första hälften var VÄLDIGT konstlad och passade inte alls in. På grund av detta (och Rossellini som jag har svårt för) så kunde jag inte heller uppskatta andra hälften som blev lite bättre, eller i varje fall förståelig.
TURGUT (Anmäl)   23/5 2018
Gillade denna, intressant story även om den kunde berättats än bättre. Som tidgare nämnts är sista delen av filmen alldeles för ihopklämd, hade gärna sätt att även denna del gavs tllräckligt med utrymme. Svag 4:a.
Roswall (Anmäl)   11/5 2018
Får en fyra för det stilistiska greppet.
Christofer (Anmäl)   2/4 2018
Tyvärr alldeles för lång transportsträcka innan det började hända något och sista 15-20 minuterna blev allt på tok för ihopklämt att man knappt hann fatta vad som hände. Ett bättre manus hade säkert kunnat lyfta det här men nu kändes det mest snopet när eftertexterna började rulla.
haajen (Anmäl)   13/1 2018
Underhållande och lite annorlunda skildring av den amerikanska drömmen. Tappar dock mot slutet och känns för lång.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Joy
Se filmen