Judgment Day

Originaltitel: Judgment Day
Regissör:John Terlesky
Utgivningsår:1999

Om Judgment Day:

En kult med en gåtfull ledare tillfångatar den ende man som kan stoppa en gigantisk meteorit från att kollidera med jorden. Agenter sänds ut till hans undsättning...

Titel: Outbreak - I farozonen
Regissör: Christopher Coppola
År: 1993
Genre: Drama, Kriminalare
Deadfall

Mario Van Peebles, Suzy Amis, Coolio, Ice-T, Linden Ashby, Tommy 'Tiny' Lister, Max Gail, Mark Deakins, James Eckhouse

William Carson

Action, Thriller, Science Fiction

Diskussioner om Judgment Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Judgment Day (13 st)
karlmats (Anmäl)   6/4 2018
Vilket fantastiskt missvisande omslag på dvdn, man trodde ju att det skulle vara en sci-fi rulle i rymden men det visade sig vara en fruktansvärt b-ig film som helt utspelar sig på jorden och det enda sci-fi-iga var ett par extremt fula ljuseffekter, gjorda i Paint förmodligen, som skulle symbolisera meteoritnedslag som tydligen förstörde hela San Francisco. Handlingen lider av så många dumheter att man blir helt matt, varför t.ex. bry sig om att överhuvudtaget kidnappa den här gubben istället för att bara skjuta honom på fläcken? Skådisarna läser replikerna som om bakfulla estetelever står på Dramatenscenen, det är svårt att alltid veta om det är viljan eller förmågan som saknas. Jag brukar ju vanligtvis gillar både Ice-T och Van Peebles men här får de inte mycket att jobba med i ett manus som förmodligen hittats på soptippen. John Terlesky som var så bra som skådis i Deathstalker 2 får nog acceptera att det var framför kameran han skulle ha stannat. Bäst med filmen var nog Ice-Ts låt till eftertexterna, och det är inte till 100% en komplimang. Objektivt sett är det nog en 1a, men jag blir inte provocerad och stundtals är det lite underhållande i all uselhet så jag låter den komma undan med en svag 2a.
Robkiller (Anmäl)   9/1 2018
Kul att återse van Peebles och Ice-T från 90-talet, men det här var ärligt talat inte nå vidare. Risig action, kass handling och inte ens en domedagsmeteorit livar upp det.
Waldo Trumbull (Anmäl)   28/1 2014
Man får precis vad man förväntar sig av en film som skyltar med namnen Ice T och Mario Van Peebles, en fullständigt hjärnlös, pratig, actionrulle. Funkar utmärkt som en och en halv timme lätt förströelse, men inte mycket mer.
Grillo (Anmäl)   13/11 2012
Historien hade potential men den kastas bort på för det mesta usla skådisar och ett fullständigt överdrivet scenario med korkade förklaringar för diverse plotholes.
Masjävel (Anmäl)   2/5 2009
Medioker och trist.