Julie & Julia

Originaltitel: Julie & Julia
Regissör:Nora Ephron
Utgivningsår:2009

Om Julie & Julia :

En kvinna som drabbas av en trettioårskris beslutar sig för starta ett gigantiskt matprojekt och börjar laga 524 maträtter, allt enligt recepten i Julia Childs 'Mastering the Art of French Cooking'. Hon bloggar om sina missöden och kulinariska höjder och hamnar i ett matmecka och träffar nya vänner.

Titel: Kärlek på menyn
Originaltitel: My Week with Marilyn
Regissör: Simon Curtis
År: 2011
My Week with Marilyn

Amy Adams, Meryl Streep, Stanley Tucci, Chris Messina, Linda Emond, Helen Carey, Mary Lynn Rajskub, Jane Lynch, Joan Juliet Buck, Crystal Noelle, Brooks Ashmanskas, George Bartenieff, Vanessa Ferlito, Casey Wilson, Jillian Bach, Deborah Rush

Nora Ephron

Drama, Komedi, Romantik, Biografi

Diskussioner om Julie & Julia  (0 diskussioner)
Kommentarer om Julie & Julia (207 st)
Fetjocke (Anmäl)   19/11 2018
En ganska ointressant historia, i total avsaknad av spänningsmoment eller intressanta vändningar. Så som det ofta blir när det är "Based on a true story" och man är alltför trogen verkligheten. Många snygga inslag - Streep & Tucci är t.ex. sköna - gör att detta kan vara den starkaste tvåa jag delat ut.
Mrs Smiths (Anmäl)   8/8 2018
Trevlig och med fin scenografi som lyfter hela filmen. Men det är som om de glömde skriva ett slut.
maathildaaoo (Anmäl)   12/6 2018
Åh, jag älskar historien kring den här filmen och jag tycker att scenografin återger en mysig känsla där det känns som att en slungas in i deras världar. Men, något saknas och den känns stundvis ganska platt. 3/5.
LadyFlanders (Anmäl)   22/4 2018
Streepans del är okej, om än lite väl karikerad, men vad den andra, högst onjutbara, handlingen har i filmen att göra fattar jag inte.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Julie & Julia