Betyg idag: 2 425 Besökare idag: 8 626

Originaltitel: Giulietta degli spiriti
Regissör:Federico Fellini
Utgivningsår:1965

Om Julietta och andarna:

Giulietta har på ytan ett perfekt liv, med ett fint hus och ett bra äktenskap. Men när hon börjar misstänka att mannen är otrogen brister allt. I andarnas sällskap börjar hon söka efter sanningen och längs vägen hittar hon också en del av sig själv.

Titel: För alla vindar
Regissör: Fritz Lang
År: 1945
Genre: Drama, Mysterium, Film-Noir
Kvinna i rött

Giulietta Masina, Valentina Cortese, Valeska Gert, Sandra Milo, Mario Pisu, José Luis de Vilallonga, Caterina Boratto, Lou Gilbert, Luisa Della Noce, Silvana Jachino, Milena Vukotic

Federico Fellini, Tullio Pinelli, Ennio Flaiano, Brunello Rondi

Drama, Komedi, Romantik, Fantasy

Juliet of the Spirits

Italien, Frankrike
Diskussioner om Julietta och andarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Julietta och andarna (25 st)
Spidde (Anmäl)   30/10 2015
Mycket i den här filmen är konstigt, bisarrt och flummigt men allt hålls samman av Giulietta Masinas fina skådespel. Läste att det här var Fellinis första långfilm i färg och det känns verkligen ofta som en lek med färger och olika kompositioner, med massa knäppa kläder och snygga scener. En märklig filmupplevelse, men aldrig tråkig.
Adoniram (Anmäl)   29/9 2015
Om man har svårt för Fellinis bildspråk och berättarteknik så är kanske inte Julietta och andarna vad man ska se. Om man inte har det så är det kalas för hela slanten.
Lilla prinsen (Anmäl)   26/2 2013
Imponerande och snyggt och helt enkelt värd en titt men öronen har det minsann inte roligt!
NtoNW (Anmäl)   11/11 2012
Jag hade lite svårt att komma in i filmen; Fellini-land har ingen vanlig estetik. Men efter en halvtimma satt jag bara och njöt av de burleska scenbilderna. Och det fanns ju också ett allvarligt ämne bakom alla burleskerier. Och spelet från Giulietta Masina, makalöst. Sedan vet jag inte riktigt vad filmen mynnade ut i, men det är väl inte det viktigaste.
KimEkberg (Anmäl)   9/9 2012
estetik slår knockout på innehåll, och efter ett tag bryr jag mig egentligen inte om vad det handlar om, utan hur strålande det ser ut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Julietta och andarna
Tävlingar
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor