Jumper

Originaltitel: Jumper
Regissör:Doug Liman
Utgivningsår:2008

Om Jumper:

David Rice upptäcker en dag att han kan teleportera sig till vilken plats som helst. Han lär sig sakteliga hantera sin unika förmåga och hur han bäst använder den till sin egen fördel. David inser dock snart att han inte är unik, att det finns fler med denna förmåga, s.k. Jumpers, och att det finns de som gör allt för att utplåna dem.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Peter Hedges
År: 2012
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm, Fantasy
Timothy Greens märkliga liv

Hayden Christensen, Rachel Bilson, Jamie Bell, Samuel L Jackson, Diane Lane, Michael Rooker, Max Thieriot, AnnaSophia Robb, Jesse James, Teddy Dunn, Tom Hulce, Barbara Garrick, Meredith Henderson, Sean Baek, Kristen Stewart

David S Goyer, Simon Kinberg, Jim Uhls

Drama, Thriller, Äventyr, Science Fiction

USA, Kanada

Recension Jumper

- Andy_B sätter betyg 2 och skriver:
Ibland undrar man hur det går till i manus-stadiet när de utvalda sitter och läser bland manus och bestämmer vad som ska bli film, tv-serie eller inget alls. Vissa serier kan i efterhand tyckas ha passat bättre i filmformat, vissa manus-idéer borde aldrig blivit film utan en tv-serie. Jumper borde aldrig blivit film. Utan att förstöra era förväntningar, men denna films manus borde ha blivit pilotavsnittet...

Recension av Jumper - Läs hela!

Diskussioner om Jumper  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jumper (543 st)
LizzyElisabeth (Anmäl)   15/12 2018
Helt okej underhållande spänning..
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
ramlarin (Anmäl)   20/8 2016
Kul plot, men ack så dåliga insatser av typ samtliga utom Rachel Bilson, även om hon inte får mycket att jobba med av manuset. Snygga actionscener, men allt faller tyvärr på det RIKTIGT usla skådespeleriet. Kul visserligen med många varierande locations – de skuttar ju typ runt i hela världen – men överlag håller det absolut inte.
lyssander (Anmäl)   13/1 2016
Jumper får bara ettor och tvåor här. Så dålig är den inte. Full action hela tiden, Inte en död sekund. Fattar inte vad Samuel Jacksons rollfigur håller på med. Men varför ska man fatta allt i en sån här film?
Litsne (Anmäl)   3/1 2016
Eftersom jag såg den sönderhackat över flera dagar så ska jag vara snäll och sätta en 3:a. En svaaaaaag dito.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jumper
Se filmen